Szezonalitás tematikák szerint – utazási, kikapcsolódási tartalmak

2019. március 12.

Jelen írásunkban szeretnénk néhány praktikus tanáccsal szolgálni az idei év „tervezési oltárán” – vajon milyen tematikus felületeken lehet fontos figyelembe venni a témakörhöz kötődő online és offline aktivitásokat, amelyek a site forgalmát, a látogatók interakciós hajlandóságát befolyásolhatják? Utazás tematikában szeretnénk két rövidebb bemutatást tartani, ezzel elindítva a portfóliónk kreatív és könnyen tervezhető felhasználhatóságával kapcsolatos sorozatot (pontosabban folytatva ezt, hiszen hasonló tematikát követve korábban már készült bejegyzésünk, akkor a forma-1-hez kötődő forgalom tervezésével foglalkoztunk behatóbban). Fontos lehet-e év közben változással számolni egy sportoldalon? Mikor hirdessünk fürdőzéssel kapcsolatos oldalon vagy van-e általánosan kiugró nap a forgalomban egy híroldal esetén? Szeretnénk ezen a vonalon minél több felmerülő kérdést megválaszolni a rendelkezésre álló adatok és tapasztalatok alapján. De most; turisztikai híreink következnek!

Programturizmus.hu

A kikapcsolódás minden aspektusát megtalálhatjuk ezen az oldalon: a hazai fesztivál, ünnepi, kulturális, szabadidős programjai egy helyen szerepelnek; külön programnaptárral, részletes leírással a helyszínekről, eseményekről, kicsiknek-nagyoknak.

A website legfontosabb erőssége a tartalmi együttműködésben és az ezekre épülő kommunikációkban rejlik. Megjelenésekben igen változatos megoldásokkal tud szolgálni az oldal, így mindenképp érdemes tervezni natív, szerkesztőségi cikk, valamint az oldal elemekbe beépülő, azokhoz igazodó hirdetési opciókkal: a naptárban és a programok közötti megjelenéssel, cikk kiemelésekkel az oldalon, vagy a menüben történő rovatelhelyezésekkel, csak hogy a legfontosabbakat említsük.

Elérését tekintve havi szintű bontásban érdemes kettéválasztani az oldalt szezonalitását: áprilistól szeptemberig (aktív szabadidős/szabadtéri lehetőségek nagyobb aránya miatt) átlagosan 3.3 millió oldalletöltés (PI), 1 millió egyedi látogató (UV) mellett 1.6 millió visit-et számlál az oldal – augusztusban kiemelkedő adatokkal, ahol az oldallatöltésszám már majdnem eléri az 5 milliót. Késő őszi/téli hónapokban ez az átlag 2 millió PI mennyiség, 650 ezer UV-ra és 1 millió visit-re változik. Egyedi látogatószámát tekintve aktív időszak mellett a téli hónapokban is azért igen magas látogatottsági számokat produkál, így érdemes a nyári szezonon kívül ugyanúgy tervezni az oldallal: egy adventi időszak, vagy hosszú hétvégék is igen szép forgalommal kecsegtetnek a hűvösebb időben is tartalmas programokat kereső felhasználók, elsősorban a családosok és az utazni vágyó párok magas aránya miatt.

Termalfurdo.hu - Strand.hu - Azevfurdoje.hu

A hazai fürdőzési, wellness-kikapcsolódási, strandolási lehetőségek gyűjtőoldalai strand/fürdőkeresővel, szállásajánlatokkal, az adott helyszínekhez köthető programokkal, tudástárral a termálvizes gyógykezelésekről, szolgáltatásokról, aquaparkokról, ingyenes strandokról, illetve magazintartalmak is elérhetőek az oldalon a téma iránt érdeklődők számára.

Hirdetési felületeit tekintve az oldalak alapvetően időalapú megjelenéseknek ad teret, mind banneres (elsődlegesen: 970x250, 640x360 és 300x600 méretekben), mind tartalmi együttműködések tekintetében (szerkesztőségi/PR tartalmak publikálása), azonban ezen felül lehetőség nyílik eDM kiküldésre is, méghozzá egy teljes egészében saját adatokat tömörítő adatbázisra (kb. 370.000 regisztrált taggal). A site és tematika adta lehetőségeket már több ügyfelünk is megragadta, szektortól függetlenül, mint pl.: a Hotel Azúr, a Pfizer, vagy a Törley.

A látogatottsági mutatókat vizsgálva itt is azt láthatjuk, hogy nagyon fontos szerepe van a szezonális megjelenésnek. Május és augusztus között lényegesen nagyobb forgalmat generálnak az oldalak. Aktív időszakban átlagosan havi 1.3 millió oldalletöltés (PI), és 404 ezer egyedi látogató (UV), ami 576 ezer visit-et foglal magában. Az őszi és tavaszi időszakokban is kb. 250 ezer UV-val lehet számolni havi szinten. A termálfürdőzés nem feltétlenül szabadtéri mivolta okán (sőt, házon belül megegyeztünk, hogy a téli termálozás még hangulatosabb is:)) érdemi forgalommal és hatékony, banneres vagy tartalmi együttműködési lehetőségekkel a hidegebb évszakokban is ugyanúgy számolhatunk, mint a nyári csúcsforgalomban.

Amennyiben  bemutatott oldalaink bármelyike felkeltette digitális kommunikációs céllal rendelkező olvasóink érdeklődését, várjuk szíves megkeresésüket a sales@infinety.hu címen! Amennyiben pedig tartalmával a hazai piac egyik vezető, függetelen médiaportfóliójához szeretne csatlakozni, kérjük vegye fel a kapcsolatot kollegánkkal a portfolio@infinety.hu e-mail címen!

*A cikkben felhasznált adatok forrása: Gemius - DKT prism/explorer 2018/2019