Kimagaslóan aktív látogatótáborok az Infinety-nél

2020. szeptember 12.

Blogbejegyzésünkben szeretnénk bemutatni a legaktívabb látogatótáborokkal rendelkező weboldalainkat, mindezt az egy főre jutó oldalletöltések számát jelző Page Impression/Unique Visitor (PI/UV) mutatón keresztül. Igyekszünk kitekinteni az online médiapiaci helyzetre és az említett arányszám szempontjából jellemezni portfóliónk weboldalait.

 A PI/UV mutató azt fejezi ki, hogy egy egyedi felhasználóra (UV) átlagosan hány oldalletöltés (PI) jut, tehát egy „átlagos” user hány oldalletöltést végez az adott weboldalon egy konkrét időszakban. E mérőszám ismeretében képesek lehetünk jellemezni egy weboldal látogatótáborának aktivitási szintjét, ami fontos szempont lehet a hirdetőknek is. Egy kimagaslóan aktív látogatótáborral rendelkező site esetében jóval nagyobb az esély arra, hogy a felhasználó találkozik az ott megjelenő hirdetésekkel.  

A Gemius júniusi közönségmérési adatai szerint a magyar online médiapiacon 665 olyan weboldal/applikáció/egyéb közönségelem volt, amely esetében volt mérhető adat a fent nevezett mutatószámra. E tartalmak jelentős része (76%-a) 10 vagy annál kevesebb egy főre jutó oldalletöltésszámot produkált. Viszonylag ritkaságszámba mennek tehát azok a siteok, ahol az egy főre jutó oldalletöltések száma kétszámjegyű lenne, az Infinety portfóliójában viszont számos olyan felület megtalálható, amelyek megfelelnek e kritériumnak, és valóban aktív, a tartalmak iránt folyamatosan érdeklődő látogatókkal bírnak. A továbbiaknak ezeket mutatjuk be tematikák szerint. 

Sport tematika

Az olyan népszerű futballklubok, mint a Ferencváros, vagy a Barcelona esetében nem meglepő, hogy rajongóik folyamatosan érdeklődnek a klubokkal kapcsolatos hírek iránt. Ezt támasztja alá az is, hogy portfóliónk két népszerű sport tematikus tartalma, a fradi szurkolók körében közkedvelt ulloi129.hu (30) és a katalán gárda hazai drukkereinek készült eurobarca.hu (16) is kiemelkedő PI/UV mutatóval rendelkezik. 

Szótár oldalak

Online szótárak esetében nem ritka, hogy a felhasználók több kifejezés fordítására is kíváncsiak, ezért egy látogatás során jó pár keresést végrehajtanak egymás után. Szotar.sztaki.hu (10) és a webforditas.hu (10) nevű oldalaink PI/UV mutatóján is meglátszik ez a jellegzeteség. A Sztaki mellett más mutatók is érvként szolgálnak, 200 ezer UV-t és havonta 2 millió oldalletöltést ér el a weboldal.

Szórakoztató tartalmak

Szórakozás tematikájú, topkategóriás aktivitási mutatóval rendelkező oldalaink a sorozatbarat.online (54 !), a jobbmintatv.hu (27) és a kerekmese.hu (27), felületeiken videós tartalmakat lehet megtekinteni. További érv a Sorozatbarát mellett a havonta átlagosan közel 20 milliós oldalletöltési forgalom. Az oldalon eltöltött idő tekintetében a jobbmintatv.hu képes igazán kiemelkedő számokat produkálni: júniusban egy átlagos felhasználó 5,5 órát töltött el az oldalon, ez a DKT-Gemius közönségmérésben részt vevő oldalak több száz felületet számláló listáján a 6. helyet jelentette. 

Egyéb tartalmak

Egy egyedi látogatóra jutó 57 oldalletöltéssel mindenképpen meg kell említenünk a gmail.hu nevű online levelezőrendszert – közel 8 milliós havi oldalletöltési forgalommal. Ezen kívül egyik legnagyobb elérésű oldalunk a bien.hu (10), valamint a tv-s műsorújságként funkcionáló musor.tv (10) PI/UV mutatója is kiemelkedőnek számít az online médiapiacon.  

Amennyiben bemutatott felületeink bármelyike felkeltette kommunikációs céllal rendelkező olvasóink érdeklődését, várjuk szíves megkeresésüket a sales@infinety.hu címen! Amennyiben pedig tartalmával a hazai piac egyik vezető, független médiaportfóliójához szeretne csatlakozni, kérjük vegye fel a kapcsolatot kollegánkkal a portfolio@infinety.hu e-mail címen!