Kéretlen mozgóképes hirdetés hatása a márkaimidzsre

2017. november 15.

A fogyasztók figyelmének felkeltésére rendelkezésre álló idő egyre szűkösebb, éppen ezért olyan eszközöket kell alkalmaznunk, melyek pillanatok alatt képesek megragadni a tekintetét.

A piaci trendek szerint a hirdetők az online reklámköltéseik egyre nagyobb százalékát költik videós megjelenésekre, ennek oka, hogy a felhasználók többsége könnyebben befogadja a mozgóképes tartalmakat. Ezek közé tartoznak a Youtube pre- és postroll, Facebook, banneres és inbanneres videós hirdetések. Érdemes azonban a formátum kiválasztása előtt mérlegelni, hogy az egyes típusok hogyan hathatnak az egyik legfontosabb tényezőre, magára a márka imidzsére.

A fogyasztók tudatossága a vásárlási döntéseik mellett a tartalom és reklámfogyasztási szokásaikban is egyre inkább nő, ezért a legtöbben nem szeretik, ha a reklámok az akaratuk ellenére jelennek meg (az oldalt böngészve, illetve videós tartalmat fogyasztva a kéretlen, automatikusan induló hirdetés rontja a felhasználói élményt). A hirdetők nem hagyhatják figyelmen kívül a brand safety kérdéskört sem, amely a közelmúltban nagy médiavisszhangot kapott a Youtube felületein lévő szélsőséges (erőszak, szexualitás) videóhirdetési környezet miatt (forrás: The Guardian)

A Marketingtechnews szerint a nyugati országokban kezd visszaszorulni a pre-roll használata a pozitív user élmény fenntartása érdekében. Mivel a Z generációra jellemző a folyamatos videós tartalomfogyasztás, így a videós contenteket alapvetően értékesebbnek gondolják, mint más formátumokat. Ha pedig megzavarják őket a videós tartalomfogyasztásban, akkor hamarabb elveszítik a bizalmukat a márka iránt.

Az Infinety olyan in-banneres videós formátumok fejlesztését részesíti előnyben, amelyek valamilyen user aktivitást igényelnek, tehát a fogyasztó dönthet arról, hogy meg szeretné tekinteni a videót vagy sem. Ezen formátumok többsége többfázisú, általában megnyitás után a 2. fázisban nyílik ki a banner és indul el hanggal. Az in-banneres videós formátumok mellett szól továbbá az is, hogy van lehetőség a különböző tematikus weboldalak között választani a tervezés során, így a videó biztosan a hozzá illő tartalom mellett tud megjelenni, természetesen a teljes portfólión, maximális transzparencia mellett.

A Video Olümposz Countdown formátumunk a videó kinyitását követően, a Youtube hirdetési megoldásához hasonlóan, meghatározott ideig nem zárható be/ugorható át, tehát a felhasználó garantáltan látja a mozgóképes üzenetet. A különbség ebben az esetben is a user-aktivitásban rejlik, hiszen a Video Olómposz Countdown esetén a felhasználó nyitotta meg a mozgóképes bannerben a videót és nem automatikusan került lejátszásra.

Az Infinety videós formátumkészletében több, mint 10 féle formátum közül tud választani, melyek a showroom-unkban, mozgás közben is megtekinthetőek.