Reflektorfényben, avagy a userek hatékony figyelemfelkeltése egy lépésben

2017. július 20.

Mikor jó egy kreatív? Ha hatékonyan ragadja meg a fogyasztó figyelmét és képes közvetíteni a márkaüzenetet – válaszolná valószínűleg ezt bármelyik tapasztalt markatinges. Egyszerűnek hangzik, mégis nagyon nehéz feladat ez, hiszen a 21. században már nem létezik olyan médiafelület, ahol ne találkozna a fogyasztó tucatnyi reklámmal. Hatalmas a verseny a különböző márkák kreatívjai között, így évről-évre egyre nagyobb teher nehezedik a kreatív koncepciót kitaláló és megalkotó szakemberek vállára. A feladat egyértelmű: valahogy kitűnni a reklámzajból.

A marketingesek ma már több figyelemfelkeltésre alkalmas eszköz közül válogathatnak a digitális csatornákon is. Az egyik legkézenfekvőbb módszer a különböző rich media bannerformátumok alkalmazása. A rich media olyan komplex hirdetési forma, amely valamilyen interaktív elemet használ annak érdekében, hogy a usert interakcióra késztesse vagy, hogy a márkaüzenetet hatékonyabban közvetítse. Ma már végtelen számú formátum van, adódik a kérdés, melyiket érdemes választani, ha a figyelem megragadása a cél.

Egyik kedvenc rich media formátumunk, a Spotlight, mely a nevéhez hűen reflektorfénybe helyezi a kreatív üzenetet és magára tereli a user figyelmét. És miért olyan zseniális? Mert csupán egyetlen apró fejlesztés segítségével bármelyik hagyományos banner átalakítható ilyen megjelenéssé. A működése pofonegyszerű: a user által böngészett weboldal tartalma a bannert leszámítva elsötétedik, így a felhasználó tekintete automatikusan a háttérnél világosabb kreatívra szegeződik.

Legyen bármilyen színű, formájú, elhelyezkedésű az eredeti banner, a Spotlight rich media könnyen alkalmazható. Az eredmények pedig abszolút magukért beszélnek: A/B teszten átesett kreatívok Spotlight verzióban háromszor annyi user-kattintást eredményeztek, mint ugyanazok a kreatívok a hagyományos verzióban. Nem beszélve arról, hogy a kreatív észrevehetőségét is nagyban emeli ez a megoldás, így „awareness” célú kampányokhoz is ideális.

Természetesen nem lehet figyelmen kívül hagyni a userek igényeit sem, végezetül álljon itt néhány tipp a Spotlight alkalmazásához:

  • A weboldal tartalmának elsötétítését akkor érdemes kezdeni, amikor a kreatív a foldra került, így egyértelmű lesz a user számára, hova kell irányítania tekintetét.
  • Az első elsötétedést érdemes automatikusan kezdeményezni a kreatívval történő első találkozáskor.
  • Az első automatikus akciót követően minden újbóli reklámbetöltődésnél érdemes mouse over actiont beállítani. Ez azt jelenti, hogy a weboldal tartalma csak akkor halványul el, amikor a user a kreatív fölé helyezi az egeret, így kiküszöbölve, hogy a kreatív üzenetére nem fogékony usereket ne zavarja a böngészést megszakító megjelenés.