Ismerd meg az Infinety csapatot! – Gonda Szabolcs, Head of Ad Operations

2024. február 12.

Szeretjük kollégáinkat, és büszkék vagyunk rájuk, ezért mini-interjú formátumban be is mutatjuk őket. Februári etapunkban Gonda Szabolcs, Head of Ad Operations kollégánk gondolatait olvashatjátok, aki többezer (!) kampánnyal a háta mögött mesél nekünk technológiáról, sikerekről, valamint a vezetői lét mindennapjairól és kihívásairól.

Hogyan kerültél a céghez?

A marketing mesterképzés elvégzése után pár héttel kezdtem el böngészni az álláslehetőségeket, cél volt a tanulmányokat követően közvetlenül a szakmában történő elhelyezkedés. Nem voltam gyakornok ezen a területen az egyetemi évek alatt, így friss fejjel ugrottam neki a helyzetnek. Az Infinety junior kampánymenedzseri pozíciójára a Szárnyas Fejvadász Facebook csoportban találtam rá. Az első interjú után fel is vettek, 2014. májusában kezdtem el itt tevékenykedni.

Mi a legnagyobb kihívás most a munkádban?

Mindent egyben tartani. Elég különböző területeken kell helyt állni függetlenül attól, hogy papíron csak egy szakterületem van: legyen az kampánymenedzsment, portfólió, technológia, projekt, vagy akár HR kérdések. Minél nagyobb a felelősség, annál több lehet a baj, ezek helyén kezelése komplex működést igényel. A rutinfeladatokról az egyedi megoldást igénylő munkák felé tolódik a hangsúly, de azok bonyolultságától függetlenül is ugyanúgy pörögni kell, ha azt akarod, hogy jól teljesítsen a szakterület. Élvezem, ha 1-1 mélyebb ismeretet igénylő feladaton el lehet sokat szöszölni, de mindezt rövid határidővel kell tudni hatékonyan tenni.

Mennyit változott a piac azóta, hogy itt dolgozol?

Rengeteget, de ebben nincs nagy meglepetés. Teljesen más vállalásokkal kell működnünk ahhoz, hogy sikeresek legyünk az ügyfeleknél, mint 10 éve. Új KPI-ok vannak, egyes mutatók felértékelődtek az évek során és iszonyatos mértékben megnőtt a technológiai szolgáltatók száma; rendkívül változatosak is lettek funkciók terén. Ezekkel képben kell lenni, ha nem akarunk lemaradni.

Még egy újabb réteget/dimenziót adnak ehhez a következő években az AI közösségi felhasználásra is elérhető verziói, amely a szövegírás, dinamikus bannermegjelenítés, vagy akár a kampányoptimalizálás folyamatait is remélhetőleg (jól) egyszerűsítik a szakmában. Azt gondolom, hogy sok esetben ellenőrzést még igényel az innen származó output, de egyes munkafolyamatokat képes meggyorsítani; vonzóbbá tehet megjelenéseket, ajánlatokat már most és a jövőben is.

Mire vagy a legbüszkébb?

Még mindig itt vagyok, több ezer sikeres kampány tevékeny részese lehettem közvetve és közvetlenül is az elmúlt egy évtizedben.

Miért szeretsz itt dolgozni?

Elég nagy technológiai játszótér van a szakmában, amellyel változatossá lehet tenni a mindennapokat, csak ügyesen kell benne lavírozni. Sokszor ez nem sikerül persze, de olyankor muszáj visszamenni tanulni.

A problémamegoldás viszont sosem tud unalmas lenni. Van perspektíva: pont emiatt, mert mindig bejön valami új, amire rá lehet kattanni és hasznos lehet a médiapartnerek, hirdető ügyfelek felé szolgáltatásban.

És mert lehet borzasztó szóviccekkel, valamint más nyelvekkel kevert angol akcentussal a kollégákat szórakoztatni.

Mivel telik egy átlagos munkanapod?

Meetingekkel, tanulással, egyetértéssel és egyet nem értéssel, problémamegoldással és elakadásokkal, kampányoptimalizálással, ügyfélkommunikációval. Ebéd is szokott lenni, meg szokták dicsérni a kollégák, hogy mindig jól néz ki a főztöm (szerintem nem, de finomnak azért finom).

Hogyan töltöd a szabadidődet?

Elég sokféle hobbi/hivatás/aktivitás akad szabadidőre, egyesekkel sűrűbben élek, mások csak be-be csúsznak, de biztos hiányérzetem lenne, ha kimaradnának egy évből: zenélés, sport (versenyszerűen asztaliteniszeztem kb. 20 évet, de most épp a terepfutás köt le), túrázás, utazás, sörfőzés, gasztro vonal erősítése. De jöhet szinte bármi, ami némi kreativitást igényel.

Mi a legemlékezetesebb Infinety pillanatod?

Talán az egy extra dolog volt, amikor leigazoltuk és be is üzemeltük az Integral Ad Science-t a portfóliónkon 2021 elején. Hazai piacon médiaoldali szereplőként mi voltunk az elsők, akik ilyen típusú szolgáltatást tudtak adni a hirdető ügyfeleknek negotiated display kampányokhoz. A bannermegjelenésekhez kaphatunk egy szűrőt, amellyel a hirdetői biztonságot tudjuk növelni. Az ötletelés, tárgyalások és az implementáció aktív végrehajtójaként, részeseként láttam „életre kelni” a rendszert a portfóliónkon: a szolgáltatást pedig 2023. évi adatok alapján a kampányaink ¾-éhez meg is rendelték, ha már számot kell vetni itt év elején a tavalyi történésekről. Azt hiszem ez remek visszajelzés felénk: van igény a termékre hosszabb idő után ilyen formában is (és nem csak ügynökségi oldali felhasználásra), nem volt felesleges az integrációba fektetett munka.

Melyik a kedvenc filmed vagy sorozatod és miért?

Komolytalan leszek, de a Kung Fu Panda nekem örök. Kevés olyan trilógia van a filmtörténelemben, amit nem rontottak el, ez szerintem ilyen… még, mert idén jön a negyedik rész, nagyon remélem, hogy ezt a három jó animációt nem fogja lehúzni magával. Amúgy itt is nagyon szépen tetten érhető az animációs technológiai fejlődés, az első részhez képest a harmadik már dimenziókkal kifinomultabb képminőség tekintetében.

Mi a kedvenc állatod?

Az baj, ha nem tudok ilyet mondani? Nincs kifejezetten kedvenc, jóban vagyunk általánosságban.