Ezek a legnépszerűbb karácsonyi megjelenések

2021. december 20.

Évről-évre, a decemberi hónap egyik legnagyobb és legfontosabb feladata az évvégi ünnepek hangulatának megteremtése. Online megjelenéseknél ehhez két tényezőnek kell jól kooperálnia: a formának és a tartalomnak. A legjobb eredmények ugyanis akkor születnek, amikor egy jól kitalált kampányhoz a legmegfelelőbb megjelenést, egy figyelemfelkeltő Rich Media formátumot társítunk.

Campona karácsony – Prospect

Egy nagyszerű példa a tavalyi, 2020-as év karácsonyi Campona kampánya, mely a Spotlight, Prospect és Layer formátumok kombinációjának köszönhetően közel 510.000 hirdetésmegjelenés elérése közben 1,52%-os átkattintási arányt ért el. Ez a decemberben futott kampány azért is példaértékű, mert ezt a több, mint 7.700 kattintást az év legforgalmasabb időszakában, december 1. és 23. között sikerült elérni. Az eredményhez nagyban hozzájárult a Campona Kalendárium Prospect formátumú megjelenítése, melyre a kampány keretein belül több, mint 1000 kattintás érkezett. Egy karácsonyi kalendárium megjelenítésének kevés hatásosabb módja lehet ennél.

Kocka.hu kampányok - Spotlight

Az elmúlt évek legnépszerűbb ajándékai között vannak a Lego termékek a Kocka.hu kínálatában. Idén a karácsonyi kampányt a Spotlight formátummal emeltük ki, melynek köszönhetően a Reszkessetek Betörők családi ház terméknek 970x250-es méretű kreatívjának átkattintási arány több, mint 200%-kal emelkedett a kampány normál kreatívjaihoz képest. A Rich Media formátumok hatását már korábbi példák is igazolták a Kocka.hu kampányaiban: a tavalyi évben a hangulatos Karácsonyi Korcsolyapája készletet is a Spotlight emelte ki, és segítette hozzá a 0,6%-os, átlagon felüli átkattintási arányhoz.

OBI karácsony - Shuffle

A Shuffle formátumunk a kreatívot elemeire bontva, összekeverve jeleníti meg, majd ha fölé kerül a kurzor, pillanatok alatt, egy figyelemfelkeltő animáció segítségével állítja vissza az eredeti képet. Nem csak az animáció, de maga a tény, hogy szeretjük a rendezetlent rendezetté, a megoldatlant megoldottá varázsolni, járul hozzá ahhoz, hogy ez a kreatívtípus felkeltse a felhasználók figyelmét. Így volt ez az OBI idei karácsonyi kampányában, ahol 1,2 millió megjelenés mellé 0,18%-os átkattintási arány párosult. A 970x250-es méret pedig majdnem 70%-os VIR (aktív megjelenés) mutatója is azt bizonyítja, hogy sokakat érdekelt, milyen akciók rejlenek a Shuffle formátum által összekevert kreatívokban. 

McDonalds Advent – Inspiration 3D

A McDonalds idei, karácsonyra hangolódó adventi kampányában az Inspiration 3D Rich Media formátum mellett döntött, melyben a felhasználó nyilak segítségével váltogathatja a kreatív tartalmi elemeit, amik jelen esetben az adventi meglepetések részletei voltak. Mindez esztétikus, 3D-s animáció kíséretében történt. Természetesen az eredmények sem maradtak el felhasználói oldalon: a kampány bő két hét alatt több, mint 1500 kattintás eredményezett, 0,26%-os CTR kíséretében. A formátum mellett szól az is, hogy már mobil eszközön is használható, és érintéssel váltogathatjuk a kreatív képeit, ugyancsak 3D-s animációk segítségével.

A portfóliónkban elérhető összes formátum a Showroom-unkban működés közben is megtekinthető és minden kommunikációban felármentesen használható.