Változások a Gemius Audience közönségmérésben

2023. szeptember 12.

Július elsejével némileg változott a médiapiacon széles körben használt Gemius Audience közönségmérés - bejegyzésünkben röviden bemutatjuk a változás fő praktikus következményeit.

A Gemius Audience egy, több mint 20 országot lefedő online közönségmérési kutatás, mely az adott ország internethasználati szokásairól, és az internetezők szocio-demográfiai összetételéről ad napi szinten frissülő információkat, ezzel segítve a médiapiaci szereplők (pl. hirdetők, médiaügynökségek, tervezők, kiadók, sales house-ok) üzleti döntéshozatalát. A mért tartalmakat főként weboldalak, mobilapplikációk, valamint audió- és videólejátszók alkotják, demográfiai adatforrásait pedig több panelmérés biztosítja. (Gemius Audience - Gemius – Knowledge that supports business decisions)

Változások - életkori tartomány, alapsokaság

A közönségmérés alapozó kutatása idén júliussal megváltozott. Ennek velejárójaként az elemezhető életkori tartomány 16-75 éves korra módosult, az ezelőtti, 15-90 éves tartományról – ugyanakkor, nagyobb lett az internetezőknek számító alapsokaság a kutatásban.

Emiatt a július előtti és utáni adatok összehasonlításakor érdemes ezeket észben tartanunk: egyrészt, mert más a mögöttes alapkutatás, így eltérések lehetnek a mért elérésben; másrészt, mert a teljes populáció más életkori tartományt ölel fel a július előtti, és az utáni időszakokban.