Kreativitás számokban, a leghatékonyabb Rich Media formátumok 2025-ben láthatóság szempontjából
2025. május 27.
Az online hirdetések világában egyre nagyobb hangsúlyt kap, hogy egy hirdetés mennyire látható a weboldalon és erre a leggyakrabban használt eszköz a viewability mutató. Értelemszerűen, ha egy hirdetés nem látható kellő ideig és látható helyen a képernyőn a felhasználók számára, akkor az üzenet sem tud érvényesülni, a kampány pedig jó eséllyel alulteljesít.
Miért kulcsfontosságú a viewability?
A viewability jelentősége: közvetlenül befolyásolja a kampány hatékonyságát, a márka iránti elköteleződést, sőt, a márkaépítést is. A magas láthatóság azt jelenti, hogy a hirdetés megjelent a felhasználók képernyőjén (IAB definíció szerint akkor beszélünk viewable impressoin-ről, amikor egy hirdetésmegjelenés kreatívjának 50%-a legalább 1 másodpercig – videó esetén 2 másodpercig – látható a képernyőn). Az, hogy egy kampányban milyen lesz a láthatósági ráta (VIR) összességében, az a sitemix zónáinak VIR teljesítményével függ össze elsősorban, azonban egy jól megválasztott Rich Media formátummal tudjunk növelni a kampányok teljesítményét a láthatóság szempontjából.
A viewability témakörében is egyre nagyobb szerepet kapnak a Rich Media formátumok. Ezek nemcsak látványosabbak, mint egy sima beágyazott megjelenés, hanem eredményesebbek is lehetnek viewability tekintetében. Az interaktív, mozgó, kreatív elemek és animációk nemcsak megragadják a figyelmet, hanem hosszabb ideig fenntarthatják a figyelmet, tehát tovább maradhat a képernyőn a hirdetés. Ez önmagában is javítja a viewability arányt, ráadásul segít abban is, hogy a márka maradandóbb nyomot hagyjon a felhasználóban.
Ezek a formátumok tehát nemcsak színesítik a kampányt, hanem ténylegesen javíthatják a VIR arányokat (Viewable Impression Rate), ezáltal erősítve a kampány teljesítményét is.
Folyamatosan figyeljük és elemezzük a különféle Rich Media formátumok teljesítményét. A tapasztalataink alapján egyértelmű, hogy a kreatív, interaktív megoldások egyre inkább kulcsszerepet játszanak abban, hogy egy kampány kitűnjön a növekvő reklámzajból és jól teljesítsen.
Ebben a blogposztban most a VIR szempontjából legjobban teljesítő formátumokat mutatjuk be kategóriákra bontva, konkrét példákkal. Nézzük, mely formátumok hozták idén eddig a legjobb eredményeket.
Engagementet növelő formátumok
Triple Window – A kurzor hatására a kreatív 3 része átfordul, így olyan formában érhetőek el a felhasználók, amelyre semelyik másik formátumunkkal nincs lehetőség. Akár hosszabb üzenetek átadása is lehetséges így.
Átlagos VIR teljesítménye a formátumnak 2025-ben: 77%
Scratch - Két kreatív jelenik meg egymáson, amelyek közül a felső lekaparható és a kurzor formája is márkára szabható. Mindenképpen fontos a megfelelő CTA (Call To Action – interakcióra ösztönzés) használata, viszont ezzel a termékhez tökéletesen passzoló megjelenést garantál a formátum.
Átlagos VIR teljesítménye a formátumnak 2025-ben: 75%
Több kreatív bemutatására alkalmas formátumok
Rotate – akár négy kreatív megjelenítésére is alkalmas, amelyek között egy könnyed animációval vált. Kiváló megoldást nyújt hosszabb és komplexebb üzenetek kommunikálására. Mindezek mellett emeli az egyszerű statikus kreatívok vizuális megjelenítését
Átlagos VIR teljesítménye a formátumnak 2025-ben: 71%
Videós megjelenések
Video SuperScreen – Extra nagy méretű, látványos felugró hirdetés, amely az oldal tartalma felett jelenik meg. A megjelenés csak egy videó anyag leadásával is használható, de akár körbe is szponzorálható, ahogy a lenti példában is látható. A formátum unskippable beállítással is elérhető, növelve így a videók végig nézési arányát.
Átlagos VIR teljesítménye a formátumnak 2025-ben: 96%
Spotlight Videó – A nagysikerű banneres Spotlight formátumunk videót támogató változata, amely esetén a videó körül a weboldal tartalma elsötétül. Az egyre növekvő reklámzajból kiválóan emeli ki a hirdetést és az árnyalatbeli különbségnek köszönhetően vonja magára a figyelmet. A videós tartalommal és elsötétüléssel egy megnyerő, mozis hatást vált ki.
Átlagos VIR teljesítménye a formátumnak 2025-ben: 79%