Bevételmaximalizálás kiadói oldalon

2023. október 4.

A média az egyik legrohamosabban változó iparág az egész világon. Évről évre változnak a fogyasztói szokások, a hirdetési formátumok és az Ügyfelek által elvárt KPI-ok. Napjainkban az online marketingkommunikáció egyik legfontosabb és leghatékonyabb elemévé vált a programmatic médiavásárlás, amely egyre nagyobb szeletet hasít ki a hagyományos negotiated display szegmens tortájából.

Többcsatornás monetizáció

A programmatic médiavásárlásra teljesen eltérő monetizáció vonatkozik, mint a klasszikus displayre.

Míg a display kampányok esetében előre meghatározott listaárakkal dolgoznak a médiatulajdonosok, ezzel szemben az open programmatic piactéren real-time bidding (RTB) alapú árazás van érvényben, tehát abban a pillanatban, licit alapon dől el a hirdetésmegjelenés ára. Az RTB esetében az adott weboldal pontos betöltődésekor versenyezteti a zónára licitáló hirdetéseket és az nyeri el a megjelenés lehetőségét, aki a legmagasabb árat kínálja. Private Deal esetén a médiatulajdonos egy fix áron kínálja fel a felületeit az adott hirdetőnek, ezzel a klasszik display előnyeit ötvözve a gyorsabb, kevesebb erőforrást igénylő vásárlási folyamattal.

Bevételmaximalizálás header bidding technológiával

Ma már a médiaoldalnak lehetősége van arra, hogy ő maga priorizálja, milyen értékesítési csatornákat részesít előnyben (pl: programmatic private deal, programmatic open, Adsense, klasszikus display). A médiapiacon legismertebb priorizáló rendszer a waterfall. Ebben az esetben a bevételi csatornák között explicit priorizálási rendszert lehet megadni, viszont ez nem a legjobb megoldás, ha bevételt szeretnénk maximalizálni. A legmodernebb ármaximalizáló rendszer a header bidding, ami abban különbözik a waterfall-tól, hogy itt nem a csatornákat priorizáljuk, hanem a megjelenésért versenyző kampányok közül – legyen az bármilyen korábban felsorolt csatornáról érkező- a legnagyobb értékben vásárló hirdetés jelenik meg a zónában. Legnagyobb előnye, hogy visszajelzést kapunk minden egyes megjelenés kérésről, hogy mennyibe kerül valójában, és az akcióknál a tényleges legnagyobb bid-et kapja meg a kiadó, nem úgy, mint más adex-nél, ahol a legmagasabb bid csak 0.01$ lehet.

A header bidding technológia ma még közel sem tökéletes, gondolunk itt a némileg bonyolult megvalósításra és a kiadók oldalbetöltési idejére, de a mai piaci és gazdasági helyzetben egyre biztosabb, hogy ma már kevés kiadó van abban a helyzetben, hogy megengedhesse magának a potenciálisan több bevétel figyelmen kívül hagyását.

Mi, az Infinety Group is a legmodernebb Google header biddinget használjuk, ezzel biztosítjuk a több, mint 180 médiapartnerünk bevételét, piaci előnyhöz juttatva ezzel Őket a versenytárs médiatulajdonosokkal szemben.