Adwords? Doubleclick? Ez már a múlt

2019. január 3.

Természetesen nem temetni készülünk a címben szereplő nagyon is népszerű Google termékeket, de mivel azok jelentős átalakuláson mentek keresztül a közelmúltban, úgy gondoltuk, hogy érdemes lehet segíteni munkátokat azzal, hogy kicsit rendszerezzük a változásokat követő névcseréket.

Forrás:Giphy

Google Ads:

A Google kiadott egy közleményt, amiben bejelentette a termékpalettát ért változásokat és indokolta is azokat.  A Google Adwords szolgáltatása közel 18 éve indult, azóta nagyon sokat változott a digitális tér és a hirdetési piac egyaránt. A Google keresési hálózatról áttevődött a hangsúly egyéb display területekre, leginkább a mobilra/applikációkra és a videós hirdetési megoldásokra. Ezt tükrözi az új név is, vagyis hogy a központban már nem (csak) a szöveges keresési hirdetések állnak. Természetesen nem csak a név változott, a Google Ads fogja lefedni ugyanis szinte a teljes hirdetéskínálatot melynek többek közt részei a hirdetések a saját és partneroldalakon, a YouTube videós reklámjai, a Google Maps vagy a Google Play.

Szolgáltatások tekintetében újdonság még a Google Ads-ben az ún. „Smart Campaign”-ek bevezetése. A Smart Campaign lényegében egy teljesen automatizált kampányfelvételi és optimalizálási rendszer, amit főleg kezdő hirdetőknek és kezdő kampánymenedzsereknek fejlesztett a cég. A célzás, konverzióoptimalizálás, valamint a különböző hirdetések A/B tesztelése a Smart Campaign-ek segítségével mind automatizáltan történik.

Google Ad Manager:

A Google Ad Manager a Doubleclick for Publishers és a Doubleclick Ad Exchange összevonásából jött létre, melyel egy egységesített programozott hirdetési platform jön létre. Az új, összevont rendszerrel kapcsolatban a Google azt ígéri, hogy a hirdetések teljesítménye sokkal jobban követhető lesz az Ad Manager platformon keresztül, és könnyebben lehet majd optimalizálni is a kampányokat, a holisztikus szemléletnek köszönhetően.

Google Marketing Platform:

A Double Click Marketing és a Google Analytics 360 termékek összevonásával keletkezett a Google Marketing Platform. Itt a Display & Video 360 jelenik meg új termékként, ami a DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager és Studio and Audience Center egyes részeit kombinálja majd.

Források:


https://www.blog.google/technology/ads/new-advertising-brands/
https://bitport.hu/nem-lesz-tobbe-adwords-doubleclick-es-google-analytics-suite
https://www.hwsw.hu/hirek/59025/google-ads-adwords-doubleclick-campaign-manager-nevvaltas.html
https://thepitch.hu/google-ads/