A nagy visszatérők: sticky és layer formátumok bemutatója

2022. szeptember 5.

A címben szereplő formátumtípusok rögös utat jártak be az elmúlt években: forgalomterelő hatékonyságuk miatt előszeretettel kerültek felhasználásra negotiated display, illetve automatizált hirdetéskiszolgáló rendszerekben egyaránt. Majd átlépett a „zavaró” státuszba, amely az akkori user visszajelzések alapján a korábbiaknál is nem kívánatosabb tartalommá alakult (némileg fellendíthette az ad blocker üzletet is) – napjainkban azonban újra reneszánszát éli ez a fajta, nem beágyazott megjelenési forma. A kivitelezés tekintetében azonban némi változás tapasztalható: napjaink felhasználóit már annyi inger éri az online térben, hogy egyre nehezebb lekötni a figyelmüket, szükség van rich media formátumok széleskörű használatára (melyből több, mint 80 féle található már a Showroomunkban), ezen belül is felugró, de nem tolakodó, méretet változtató megjelenésekre. Fontos az interakció begyűjtése, akár videós kreatívok használatával is, azonban megtartva a felhasználói élményt és nem rontani azt.

Alább hozunk néhány példát nem beágyazott interaktív formára, melyeket hirdető Ügyfeleink is bátran használhatnak!

Sticky Slider Mobile

Szó szerint kiugró jelenség ez a megjelenés: a mobil kijelző aljához ragadó 480x120 px-es képanyag elkezd pattogni, ezzel felhívva a figyelmet arra, hogy lehet is ezzel a megjelenéssel mit kezdeni. Koppintást követően egy full page layerré alakul át a formátum, melyen az érdemi üzenet, nagyobb grafikai elemek elhelyezhetők. Image célokra kiváló választás.

 

Video SuperSticky

Az egyszerű, de mégis nagyszerű kategóriába sorolható a Video SuperSticky formátumunk, amely egy mobilra optimalizált full page layer fazonú videós formátum. A tartalom előtt megjelenő, a képernyő szélességéhez igazodó videóval és elhomályosított háttérrel megkerülhetetlen az üzenet átadása. A videó alatt szereplő bezáró gombbal tovább léphet a felhasználó a videón – azonban ennél a formátumnál is lehetőség van a bezárhatóságot időzítőhöz kötni.

 

Ad Corner

Egy user élményt minimálisan befolyásoló formátumról van szó, amely azzal, hogy nem azonnali bezárásra késztet, hosszabb üzenetátadásra is alkalmas lehet. Desktopon a képernyő bal alsó sarkában jelenik meg kép, html vagy akár videós megoldással is. Különlegessége, hogy a bezárhatóság szabályozható: tehető a formátumra egy visszaszámláló, amellyel bizonyos ideig nem lehet eltávolítani a hirdetést. A számláló lejártát követően megjelenik erre a célra egy gomb. Image és forgalomterelési célokkal egyaránt használható – a formátum egyszerűsége ellenére közel 90%-os VIR-rel és átlagosan 0,35% CTR-rel működött a 2022. január-augusztusi adserver adataink szerint.

 

Video Olümposz Sticky

Olümposz termékcsaládunk és a sticky megjelenések minden előnyét magában foglaló desktop formátumát láthatjuk: a 2 fázisú megjelenés első része egy klasszikus 728x90 px-es sticky megjelenés (970x120 px-es méretben is elérhető), amely az Olümposz megjelenéseinkből már jól ismert félig videós, félig képalapú formáját veszi fel. A kurzort 3 másodpercig a banneren pihentetve, vagy kattintásra megnyílik egy full page layer, ahol a teljes videó skinezhető formában megjelenik. A banner mindkét fázisa bezárható.

 

Formátumainkat minden kampánytípus esetén teljesen felármentesen biztosítjuk partnereink számára, melyeket működés közben a Showroom-unkban lehet megtekinteni. Bármilyen felmerülő kérdés kapcsán pedig örömmel várjuk a megkereséseket a sales@infinety.hu email címre!