6+1 Content boostolási megoldás a portfóliónkon

2023. szeptember 6.

Content divíziónk megalakulása óta nagy figyelmet fordítunk a piaci igények és trendek szerinti fejlesztésre a content marketing megoldásainkban. A jó tartalom mellett nagy szerepet játszik, hogy az adott cikk, milyen támogatást kap, ami serkenti az olvasottságot, ezzel javítva a kampánymutatókat. Összegyűjtöttünk néhány content boostolási technikát, melyek használatával a tartalmi együttműködések hatékonysága még magasabb szintet tud elérni.

1. Rich Media formátumok használata

A tartalomban elhelyezett bannerek és videók mellé Rich Media formátumok használatát javasoljuk, melyek látványosabbá teszik a cikket és segítik a márkafelismerést. Az egyik leglátványosabb megjelenési forma a cikkek köré elhelyezett Szponzoráció, ami megkerülhetetlen az olvasók számára és brandingelt megjelenést biztosítva öleli körbe a tartalmat.

Cikk-közi formátumokat is fejlesztettünk, melyek a tartalomba beépülve biztosítanak magas láthatóságú márkaelhelyezést. A Scroll formátum például görgetés hatására, olvasás közben nyílik ki a szöveg közötti 640x360-as zónában. A megjelenés ezt követően bezárható. A Prospect formátum pedig könyvhöz hasonló kinyíló mozdulattal tereli magára a figyelmet és kattintás után 300x600-ról 900x600-as méretűvé nyílik ki, amiben videó is elhelyezhető. Ezen a plusz felületen a cikkhez kapcsolódó információ is elhelyezhető, vagy akár egy terméket bemutató videó.

Felármentesen használható formátumkészletünkben már több, mint 80 formátum található, így számos brandingelési lehetőségre tudunk megoldást biztosítani.

2. Kiemelés és social media megosztás

Tartalmi együttműködéseink mellé az adott oldal lehetőségeihez mérten kiemelést biztosítunk. Ez többnyire egyhetes minden oldali kiemelést jelent, ezzel potenciálisan növelve az elérést és az olvasottsági mutatókat.

Emellett szinte minden oldalunkon – a további releváns felhasználók megszólítása érdekében – az oldal social media felületein is megosztásra kerül a tartalom.

3. Natív disztribúció a portfóliónkon

A tartalmi együttműködések esetén a banneres kiemelésen és social megosztáson kívül a teljes portfóliónkon is tudunk natív disztribúciót biztosítani a hirdetői tartalmaknak Content Banner formátumunk segítségével, így akár célcsoport affinitás alapú vagy tematikus oldalválogatáson is biztosítani tudjuk a cikkek kiemelését, ezzel a megoldással szélesítve az elérést és az olvasói bázist. A formátum maga cikkajánló doboz jellegű, ami cím, logó és színkód megadásával kampányra és márkára szabható. Ennek segítségével az 1 kiemelt, képpel ellátott cikk mellett 3 másik is megjeleníthető egy hirdetésmegjelenéssel.

4. Natív cikkben gondolkodás

Korábbi content marketing gyorstalpaló blogbejegyzésünkben kitértünk a PR és natív tartalom közötti különbségekre. Ahogy ott is írtuk, ha van rá lehetőség, akkor natív megközelítést javasoljuk, hiszen a könnyebb jóváhagyási kör mellett cikk boostolási szempontból is előnyösebb. Ebben az esetben a kész cikk témába illő és az oldal stílusának megfelelő egyedi tartalom lesz, ezáltal jobban illeszkedik majd az oldal többi cikkéhez és az olvasó nem direkt hirdetésként kezeli. Az ilyen tartalomban elhelyezett termékmegjelenés jobban hozzájárul a márkahűség kialakulásához is.

5. Csomagajánlatok használata

Olyan márkák esetén, ahol adott időszakon belül várható több content kommunikáció is, egyedi, ügyféligény szerint összeállított csomagajánlatot szoktunk javasolni. Ebben az esetben alacsonyabb egy cikkre/olvasóra jutó hirdetési költséget tudunk biztosítani a kiemelési és olvasottsági garanciák mellett.

Emellett lehetőség van összefüggő, storytelling kommunikációt biztosító tartalmak létrehozására is, amiben az olvasók cikkenként tudják követni az eseményeket. Termékbemutatásokra is természetesen van lehetőség így például felhasználói élmény bevonásával, vagy egy-egy időszakra is tudunk kiemelt figyelmet fordítani, mondjuk egy „hogyan készüljünk a Karácsonyra” cikksorozat keretein belül. Az olvasó így azt érezheti, hogy valódi, használható, számára releváns tartalmat kap.

6. Exkluzív környezet kialakítása

A csomagajánlatok egy még egyedibb verziója, ha brandigelt környezetben helyezzük el a tartalmakat.

Több oldalunkon is lehetőség van logózott alrovat létrehozására. Erre is minden esetben az ügyfél elvárásainak megfelelően állítunk össze kisebb, nagyobb együttműködéshez igazított csomagokat. Az alrovat nevét a hirdető határozza meg és logó helyezhető el mellette. A rovatban szektorbéli és egyéb hirdető kizárása is lehetséges. A csomagba tartozó cikkek igény szerint a tematikához illő egyéb, az oldal szerkesztősége által írt cikk is elhelyezhető.

Erre kiváló példa a Vagheggi Természetes szépség rovata, ami az egy hónapos kampányidőszak alatt a Black Friday kommunikációról karácsonyira váltott szponzoráció cserével újra csomagolva a megjelenést.

Ennél még egyedibb megjelenést biztosít a Content Microsite. Ez akkor lehet főleg kiváló megjelenési lehetőség, ha a márkának nincsen weboldala, vagy egy olyan nagyobb szabású kommunikációt tervez a hirdető, amiben kiemelt cél, hogy a termék, vagy szolgáltatás teljesen elhatárolt, egyedi környezetben jelenjen meg. A Showroomunkban több microsite sablont is találunk a formátumok között. Mivel ezek kész sablonok, így a meghatározott anyagok leadása mellett akár 3 nap alatt el tudjuk készíteni a brandingelt megjelenést.

A Cerbona is például ezt a lehetőséget választotta, amikor a Vegan termékcsaládot vezette be:

 

+1 megoldás: Olvasók reragetálása

A tartalmi megjelenések mellé, főleg csomagajánlatok esetén, retarget AV csomagot szoktunk javasolni, ezzel is biztosítva, hogy a cikket már olvasó felhasználókban előidézze a hirdetés a cikkben átadott üzeneteket. Cikksorozat esetén akár Content Banner segítségével a további sorozatba tartozó tartalmakat is meg tudjuk jeleníteni banneres formában a korábbi olvasóknak, ezzel egy tudatos, felépített kommunikációt kialakítva.