Mobil Rich Media formátumok kínálatunkban - interaktív fejlesztések

2020. szeptember 25.

Az online médiafogyasztási szokások változásának eredményeként mára természetessé vált, hogy egy népszerű weboldal több felhasználót ér el és nagyobb forgalmat generál mobil eszközön, mint desktop platformon. Prémium long-tail portfóliónkon keletkezett forgalmi adatok is ezt támasztják alá, hiszen hosszú hónapok óta tartó tendencia az, hogy a mobilos oldalletöltések száma a PC-s fölé emelkedik. Jelen bejegyzésünkben ennek megfelelően szeretnénk bemutatni néhány tetszetős, interaktív mobil rich media formátumot, melyek alkalmazása természetesen továbbra sem jár semmilyen fejlesztési költséggel vagy felárral a Hirdető partnereink részéről.

Inspiration Zoom

Az Inspiration családon belül a Zoom ugyan a 3D mögött áll népszerűségben, maga a formátum viszont eszköztárát tekintve pontosan ugyanolyan hatékonynak mondható. Leadási paramétereiben szintén 4 db 300x250 px-es képanyag szükséges hozzá, így storytelling, illetve több üzenet átadására egyaránt alkalmas. Különbsége a kocka formátumhoz képest az animációban rejlik: ez a formátum nem forog, hanem zoom animációval vált egyik kreatívról a másikra a navigációs gombokra érintést követően.

Mayon mobile

Horizontális tengelyén megforduló 2 elemű rich media formátumunk szintén erős figyelemfelkeltő, ugyanis az oldal használata közben, görgetésre fog a szemünk láttára egyik oldaláról a másikra váltani. 2 db 320x160 px-es anyag leadására van hozzá mindössze szükség, kreatív üzenetek elhelyezésében pedig szintén nagy lehetőségeket tartogat. Több plusz jó hírrel is szolgálhatunk a formátum kapcsán: ha valaki nem elégedne meg a mobilos verzióval, akkor desktopon is ugyanúgy elérhető a formátum (sőt: itt még vertikális tengely mentén is forgatható a formátum), illetve képanyagok mellett HTML, illetve a 2. oldalán videós anyag elhelyezésére is van lehetőség (automatikusan hang nélkül indul).

2face mobile

A méltán népszerű desktopos 2face rich media után a formátum végre mobilon is elérhető! Működésében ugyanazt tudja, mint az asztali elődje: a banneren található 2 kreatív réteg láthatóságát a user egy csúszka segítségével tudja állítani. Mobilon elérhető mérete 300x250 px-es, mindössze 2 db képkreatív leadására van szükség a megjelentetéséhez.

Shaker

Az interaktivitás következő lépcsőjét hordozza magában ez a formátum, hiszen itt már nem a weboldalon történő akció váltja ki a működést, hanem maga a telefon mozgatása. A Shaker szintén 2 db 300x250 px-es képanyag leadásával érhető el, mely akkor léptet át az egyik kreatívról a másikra, ha a felhasználó megrázza a készülékét.

2 dologra érdemes ennél a formátumnál figyelni:

- Fontos, hogy a nyitó kreatívon mindenképp legyen valamilyen üzenet, amely ösztönzi a felhasználót arra, hogy új tartalommal találkozhat, ha a készülékét kicsit megrázza.
- Az iOS alapú készülékek esetében külön engedélyezni szükséges minden usernek azt a saját telefonján, hogy a beépített giroszkóp funkcióját használhassa az adott böngésző. Mivel ezen opcióval önmaguktól elég kevés felhasználó él, így automatikusan csak azzal érdemes számolni, hogy Android alapú készülékeken tudunk ezzel a formátummal jól megjelenni. Ha valaki App store-os landing URL-re szeretné terelni kampányában a felhasználókat, azoknak javasoljuk a fenti 3 formátum használatát!

Az Infinety portfólióján elérhető több mint 70 Rich Media formátumot a Showroomunkban tekintheti meg, melyek felár nélkül használhatók a nálunk futó kampányokban!