Médiatervezés az őszi, kiemelt időszakokban

2018. szeptember 27.

2018 utolsó negyedévéhez közeledve időszerű előre tekintenünk és átgondolnunk, melyek azok az események, amelyek az őszi időszakban meghatározók lesznek mind a hirdetők, a médiaoldal, valamint a legfontosabb szempont szerint, a potenciális fogyasztók számára is. Az október végén esedékes, mára már hazánkban is elterjedt Halloween valamint a szürke novemberi napokat felrázó Black Friday akciók, értelem szerűen nagyobb vásárlói- és közönségforgalmat eredményeznek, érdemes tehát a médiatervezési folyamatokat és a foglalásokat is előre ütemezni.

A kiemelt időszakokban a célközönség elérése és megszólítása nehezebb, mint általában, hiszen ekkor a szokottnál is nagyobb reklámzaj veszi körül a felhasználókat, akiknek azok a hirdetések keltik majd fel végül a figyelmét, melyek ezek ellenére is képesek kitűnni a tömegből. A digitális médiapiacra különösen igaz ez, ahol a hirdetők a megjelenési lehetőségek széles skáláján válogathatnak, figyelembe véve olyan kiemelten fontos szempontokat, mint az adott kampányt övező ünnepi időszak sajátosságai, vagy az elérni kívánt célcsoportok egyéni, adatalapú jellemzői. Ezen blogbejegyzésünkben összegyűjtöttünk Hirdetőink számára néhány fontos szempontot, melyeket érdemes figyelembe venniük akkor, amikor az őszi időszakban szeretnének digitális kommunikációt tervezni portfóliónkon.

Halloween

A Halloween Magyarországon is egyre jelentősebb eseménynek számít, különösen a fiatalok körében terjed a tengerentúlon már hagyományosnak számító jelmezes bulikkal egybekötött mulatság. Halloween alkalmából érdemes lehet minél aktuálisabb megjelenésekkel operálni, amik a fiataloknál jó benyomást kelthetnek az adott márkával kapcsolatban. Az Infinety showroom-ban több, mint 60 egyedi, és kreatív Rich Media megjelenésből válogathatnak Ügyfeleink, melyek számos vásárlási konstrukcióban, akár felár nélkül is elérhetők. Az egyediség önmagában azonban még nem garancia a sikerre, ehhez szükség van minőségi és mennyiségi elérésre is. Szerencsére az Infinety-t választó Hirdetők ilyen téren is versenyképes szolgáltatásokkal találkozhatnak náluk, hiszen teljes értékesítési portfóliónk a bejegyzésünk írásakor legfrissebb, 2018. augusztusi Gemius explorer adatbázis alapján havonta 1,3 millió egyedi, belföldi 15-29 éves látogatót ér el minden platformot figyelembe véve. Ez az elérés a célcsoportban 76,42%-os elérést jelent, vagyis aki velünk tervez, ennek a piacilag kiemelt célcsoportnak akár a ¾-ét is megszólíthatja!

Black Friday

A Black Friday idén november 23-ára esik, a hazai üzletekre azonban inkább jellemző, hogy több napon keresztül is hirdetik hatalmas kedvezményeiket. Különösen nagy az érdeklődés az elektronikai cikkek után, így a szektor hirdetői jól járhatnak, ha azokat a felhasználókat célozzák, akiknek az online rendelés mellett lehetőségük van ellátogatni a hozzájuk közel található üzletekbe is. Az Infinety számos olyan weboldalon kínál megjelenési lehetőséget, melyek affinisek a városi és a magas státuszú internetezőkre, közülük is kiemelkedő az augusztus hónapban 566 ezer egyedi látogatót elérő ittlakunk.hu, melynek látógatótáborában közel 50% a budapestiek aránya, és akár kerületenként is külön-külön üzenettel célozhatók látogatói.