Kreatív kommunikációk a legnagyobb márkáktól, Infinety Rich Media alapokon

2018. október 8.

Az elmúlt három évben számos, saját fejlesztésű rich media megjelenéssel rukkoltunk elő a látványosság, egyszerűség és költséghatékonyság jegyében, ahol Ügyfeleink a tartalmat állítják elő, a sablont pedig mi szolgáltatjuk. Ezen időszakban szerencsénk volt rengeteg kreatív megoldással találkozni, amelyek számunkra is új irányokat mutattak az egyes rich media bannereink felhasználhatósága szempontjából. Ezekből tanulva szeretnénk bemutatni, illetve javaslatot is tenni néhány olyan saját fejlesztésen alapuló formátum felhasználásra, melyek egyszerűen elkészíthetők, minőségükben viszont az igazán kreatív ötletnek köszönhetően a vártnál is jobb teljesítményt szállítottak.

Video Olümposz

Bevezetése óta egyik legnépszerűbb termékünk, melyben többféle kreatív megoldással is élhetünk. A banner első fázisához egy átlátszó részekkel is rendelkező png formátumú képet szükséges leadni. Mérettől függően eltérhet a képanyag és megjelenített videó elrendezése. Javaslatunk az, hogy az átlátszó részek használhatósága miatt akár a videós felületekre benyúló képi elemeket alkalmazzunk. Az egyes grafikai egységek „szétszórására” is van lehetőség a banner videós felületén, ezzel tovább fokozva a megjelenés egyediségét.

A banner második fázisa (a full page video layer) pedig állhat egy 728x90-es képsávból, amely a videó alatt jelenik meg, vagy használhatunk akár egy keretet is hozzá; utóbbi megoldás a teljes videót közrefogja, ezáltal látványosabb megoldási lehetőségeket, valamint több tartalmi elem és információ elhelyezését teszi lehetővé.

A fentiekre nagyon jó példa volt egy Toyota Rav4 hirdetés portfóliónkon:

Inspiration 3D

Forgó hasábunk hasonlóan gyakori látogatója portfóliónknak. A formátumhoz mindössze négy darab képre van szükség, viszont kevesen tudják, de a formátum HTML kódokkal is tud működni. A fázisok, vagyis a hasáb egyes lapjai között a banner oldalain található nyilakkal lehet navigálni, de kérésre, a site betöltődésekor a kreatív egyszer automatikusan körbe is tud forogni.

Mivel a statikus banneres megjelenésekhez képest több az üzenetátadásra alkalmas felület, így Ügyfelelink akár termékbemutatót is tarthatnak, ahogy azt például a Converse tette:

Formátumunk ugyanakkor akár egy történet elmesélésére is alkalmas; utóbbi lehetőséget a Hyundai használta ügyes módon:

Scratch

A Scratch házon belül a „kaparós” névre hallgató formátum, amely két kreatívból áll: egy felső rétegből, melyre kattintva és a kurzort mozgatva a kép „lekaparható”, és amely mögött feltűnik a második szakasz, a landing-re irányító alsó kreatív.

A banner működésére, tematikától függően, sokféle kreatív üzenetátadási módot rá lehet illeszteni: van lehetőség például a kurzor ikonjának cseréjére (amely alapértelmezetten egy ablaktörlő). Nemrég a BIC gondolta úgy, hogy formátumunkkal egy bannert akár le is lehet borotválni:

A felhasználói játékosság elősegítése érdekében érdemes a felső rétegen egyértelműen feltüntetni, hogy interakcióra valamilyen érdekesség történik a bannerrel. Utóbbi szempontot az Unilever nagyon okosan oldotta meg Sunlight kampányuk során: