Kihagyhatatlan érvek az Infinety long-tail portfóliója mellett

2019. május 21.

A médiatervezés első fázisában gyakran fölmerül a kérdés, hogy vajon az önmagában is nagy eléréssel bíró oldalakkal érdemes-e terveznünk, vagy inkább network szinten gondolkodjunk, több, tematikailag releváns tartalom összeválogatásával. Ebben a bejegyzésben olyan érveket szeretnénk bemutatni, amelyekről úgy gondoljuk, jelentős hozzáadott értékkel bírnak az utóbbi szempont figyelembevételével a digitális kampányokban.

Exkluzív elérés

Portfóliónk építésekor a legfontosabb cél számunkra a magas hozzáadott elérés biztosítása és annak folyamatos növelése. Az exkluzív elérés olyan egyedi látogatók halmazát jelenti, amelyeket kizárólag az Infinety portfólióján lehet elérni, a versenytársainkén nem, és fordítva. A számítás menetéről, és a témáról általában, részletesen olvashat egy korábbi blogbejegyzésünkben.

Az alábbi ábrán azt vizsgáltuk, hogy TOP 10 legnagyobb elérésű médiapiaci szereplő, hogyan teljesít a legfrissebb, hivatalos közönségmérési adatbázis (Gemius - DKT) szerint, az exkluzív elérést tekintve. Célcsoport kapcsán a kutatás referenciacélcsoportját, azaz a 15+ éves, belföldi, rendszeresen internetező felhasználókat, és a teljes platformot (desktop, mobil és tablet eszközök együtt) használtuk. Az egyes szereplők exkluzív egyedi látogatószámán túl az adatok elárulják azt is, hogy az Infinety portfóliója átlagban 1 millió 545 ezer exkluzív usert képes biztosítani havonta egy versenytárshoz képest, míg egy átlagos versenytárs 586 ezret az Infinety-vel szemben.

Tematika és célcsoport alapú tervezés

Az Infinety portfóliójában, az exkluzív látogatókon túl, számtalan tematikus oldal is megtalálható, a megrendelők számára legfontosabb célcsoportok, és tartalmak (pl. férfias-, nőies-, családi tartalmak, utazás és egyéb tematikák.) tekintetében. Portfóliónkban továbbá olyan niche tematikákat képviselő weboldalak is megtalálhatóak, a teljesség igénye nélkül, mint például a kertészettel foglakozó citygreen.hu, a megújuló energia témakörben járatos alternativenergia.hu, a közlekedéssel kapcsolatban az iho.hu, de akár az amerikaifoci szerelmesei is elérhetőek nálunk a fuzovelkifele.com oldalon. A niche oldalak egyik nagy előnye, hogy használatukkal a célcsoport nagyon célzottan érhető el, alacsonyabb a meddőszórás, és magasabb a költséghatékonyság.

Ugyanakkor nem csupán tematika szerint érdemes a long-tail típusú portfólióval tervezni. A célcsoport alapú tervezés során is számos előnnyel számolhatunk. A kereskedelmileg releváns célcsoportokra szűrt sitemixek szinte kivétel nélkül magas affinitással rendelkeznek, és a legnagyobb számú, ezáltal a legrugalmasabban tervezhető, affinis (a célcsoport elérése szempontjából releváns) tartalmakból tevődnek össze.

Az alábbi ábrán például a fiatal, 15-29 év közötti internetezők célcsoportjában vizsgáltuk, hogy a legnagyobb elérésű versenytársainkhoz képest, mennyire affinis portfóliónk egésze. Elmondható, hogy a Gemius Explorer áprilisi adatbázisa szerint az Infinety portfóliója számít a leginkább affinisnak a vizsgált célcsoportra.

Bízunk benne, hogy ezen tényadatok kiemelésével sikerült rávilágítanunk az Infinety long-tail portfóliójának használatában rejlő lehetőségekre. Ha felkeltettük olvasóink érdeklődését, kérjük, ajánlatkéréssel forduljanak kollégáinkhoz a sales@infinety.hu címen.