100%-ban megvalósult az ads.txt fájlok implementálása az Infinety portfólióján

2018. december 14.

Az utóbbi évek tapasztalatai szerint az online hirdetéskiszolgálás egyre gyorsabban halad az automatizálttá válás útján. E változás számos előnyt hordoz magával, azonban egy olyan rendszerben, ahol minden automatikusan történik, fennállhat a veszélye annak, hogy bizonyos folyamatok ellenőrizhetetlenné válnak. Ezt használták ki azok az ártalmas szándékú domain tulajdonosok, akik alacsony minőségű oldalaikat magas márkaértékű domain-ként beállítva tévesztették meg az automatizált hirdetéskiszolgáló rendszereket. Az átláthatóság érdekében a programmatic iparágnak is szüksége volt arra, hogy létrehozzon egy olyan szakmai sztenderdet, mely ellenőrző funkciót ellátva biztosítékot jelent a hirdetőknek a médiavásárlás során. Így jött létre az IAB által kifejlesztett ads.txt fájl.

A fájl létrehozásával, fontosságával és felépítésével már egy korábbi blogbejegyzésünkben foglalkoztunk. Az azóta eltelt közel egy évben a piacon még inkább elterjedté vált a használata, a hirdetők szemszögéből az egyik legalapvetőbb kritérium lett. Ma már minden médiatulajdonosnak meg kell felelnie a szakmai sztenderdnek, mellyel igazolni tudja, hogy kinek van jogosultsága hirdetésmegjelenítést végezni a weboldalán.

Valóban számít az ads.txt?

A fájl alkalmazásának elterjedésével vizsgálhatóvá vált a hatékonysága is. A MightyHive tesztelte, mennyit veszíthet egy hirdető azzal, ha olyan inventory-t vásárol, amelyen nem történt meg az ads.txt fájlok implementálása. Konkrétan arra voltak kíváncsiak, hogy a hirdetők által elköltött pénz hány százalékban kerül hamis weboldalakhoz, ha olyan DSP-t használnak, amely nem ellenőrzi az ads.txt fájlokat. Az eredmények szerint a hamis inventory-val rendelkező oldalak a videós felületek vásárlására költött összeg közel háromnegyed részét képesek „elszívni”, komoly károkat okozva ezzel a médiavásárlóknak, akik büdzséjük nagy részét „fake” oldalakon való megjelenésre költik így el. Ezzel szemben az ads.txt fájlokat ellenőrző DSP-k 100%-ban valós oldalakon vásárolnak felületeket. Jelentős kockázatot vállal tehát az a hirdető, aki olyan platformot használ az online megjelenésre, amely elmulasztja ellenőrizni a vásárolni kívánt felületeket.

100%-os biztonság az Infinety-vel

Hirdetőink számára jó hír, hogy az Infinety teljes értékesítési portfólióján megvalósult az ads.txt fájlok implementálása, így biztosítani tudjuk, hogy az általunk kínált inventory megvásárlása esetén a hirdetésre szánt összegért cserébe 100%-ban valós, minőségi felületeken való megjelenéshez juthatnak Ügyfeleink.

Médiapartnereink a weboldalunkon található, részükre fenntartott belső felületen érhetik el a legfontosabb tudnivalókat az ads.txt fájl implementálásának menetéről, mellyel kapcsolatban kérdés esetén folyamatosan állunk rendelkezésükre.