Magas CTR = Jó kampány?

2017. október 12.

A performance alapú kampányok esetén gyakran az átkattintási arány kerül előtérbe akkor, amikor egy kommunikáció sikerességét kell értékelni. Bár kétség kívül jól mérhető és összehasonlítható mutatóról van szó, úgy gondoljuk, érdemes röviden átgondolni a valódi szerepét.

Amennyiben egy kampány során nincs/korlátozott a lehetőség direkt konverziómérésre, - mondjuk egy FMCG termék kommunikációja esetében -, úgy az Ügyfél szemében valóban a CTR dönthet egy sikeres, illetve egy sikertelen kampányról. Azon kampányok során, ahol viszont jól látszanak a konverziós számok – például egy webshopra terelés következtében -, ott az átkattintási arány nem feltétlenül mutat valós képet a kampány teljesítéséről.

A kiemelkedő interakciós és konverziós arány bár nem egymást kizáró tényezők, a tapasztalatok mégis azt mutatják, hogy a kiváló átkattintási arányt produkáló formátumok relatíve gyengébben szerepelnek a konvertálás terén, viszont ennek a fordítottja is igaz: egy szöveges linket valószínűleg kevesebben fognak lekattintani, de az egy kattintásra jutó konverziók száma egészen biztosan kedvezőbb lesz. Különösen igaz ez például az előfizetésre, személyi kölcsön felvételére és egyéb, hosszabb távú pénzügyi elköteleződésre felhívó kampányok esetében.

Természetesen vezető elérésű sales house-ként mindkét fenti eshetőségre megfelelő formátumkészlettel kell rendelkeznünk, így az extra látványos, erős user-interakciót kiváltó megoldásaink ugyan úgy a termékpalettánk részét képezik, mint a beágyazott, szolidabb formátumok. (A teljes formátumkészletünk megtekinthető az Infinety Showroomban).

A CTR tehát a formátumválasztással, a kreatív üzenetével erősen befolyásolható, így az Infinety-nél folyamatos optimalizálással mindig az aktuális kampánycélhoz igazítjuk a mutatószámokat. A siker és az elégedettség titka, - mint véleményünk szerint minden együttműködés esetében -, az előre meghatározott KPI-okban, és a folyamatos kampány közbeni kommunikációban rejlik.