Hogyan fejlesztjük formátumainkat?

2018. július 17.

Úgy gondoljuk minden termékbevezetés sikerességének mérőfoka az, hogy a piac rendszeresen használja-e az adott újdonságot a kampányai során, vagy sem. Ez a visszamérhető, egyértelmű piaci visszajelzés arra sarkall minket, hogy fejlesztéseinket minden alkalommal rendkívül tudatosan tervezzük meg, illetve a régebbi bevezetéseink során szerzett tapasztalatainkat maradéktalanul felhasználjuk. Ebben a bejegyzésünkben szeretnénk bemutatni azon elveinket és tényezőket, amelyek befolyásolják a fejlesztések irányvonalait.

Nincs termékkivezetés – a szabad választás joga

Amely formátumunkat egyszer elérhetővé tesszük, az onnantól nem kerül parkolópályára. Ez azért hasznos, mert így a lehető legnagyobb szabadságot tudjuk adni hirdető Partnereink számára. Az ilyen termékkivezetésnek akkor látnánk értelmét, ha egy formátum helyett valamiért már egy másikat szeretnénk eladni, de mivel nálunk az UV, CT, AV és VI alapú kampányokban minden formátumnak azonos a listaára, fejlesztéseink nem versenyeznek egymással.

Formátumot mindenkinek!

Az Infinety éves szinten 300 különböző Hirdető közel 1000 kampányát szolgálja ki. Ezek a számok jól érzékeltetik, milyen széles Ügyfélpalettával rendelkezünk. A néhány fős csapatok által üzemeltetett webshopoktól egészen a multinacionális nagyvállalatokig (pl. Unilever, Mazda, Telekom, Telenor) mindenki használja portfóliónkat, természetesen más-más igényekkel és kampánycélokkal. Az eltérő kampánycélokhoz különböző formátumkészletet ajánlunk, emiatt rendelkeznünk kell olyan termékcsomaggal, amely egyfelől alkalmas konverziós célok elérésére (pl. képes ajánló, szöveges link), de akár arra is, hogy inkább image építő funkciót lásson el (pl. Video Olümposz). Az új formátumok bevezetésénél azt is figyelembe vesszük, hogy a hangsúly ne tolódjon el egyik irányba sem: az image, performance, awareness igényű Ügyfeleinket / kampányainkat hasonló hatékonysággal támogatjuk, méghozzá a hozzájuk illeszkedő legjobb megjelenésekkel.

Ügyfélköltségek minimalizálása

Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy Hirdetőinknek ne kelljen többletköltségekkel számolniuk a legmegfelelőbb formátumok kiválasztása során. Éppen ezért formátumainkat sablon-szerűen fejlesztjük, így a látványosabb rich media megjelenésekhez Partnereinknek csupán IAB sztenderd méreteket kell leadnia a kampányhoz (amelyeket valószínűleg egyébként is legyárt). Egy sztenderd 970x250-es méretű bannert kampánymenedzsereink néhány kattintással átalakítanak Shuffle, Spotlight, Kilimandzsáró vagy Scratch formátummá, így garantált – és plusz költség nélküli – a látványos megjelenés, és az ebből fakadó hatékonyságnövekedés.

Aktuális hirdetői trendek

Az utóbbi egy-két évben észrevehetően megsokszorozódott azon digitális kommunikációk száma, ahol cél egyszerre több terméket (modellt, ízt, színt) bemutatni. Felismertük tehát, hogy a formátumkészletünknek készen kell állnia a piac által diktált tempó felvételére, ezért rövid időn belül már olyan formátumokat prezentálhattunk Ügyfeleinknek, amelyek a fenti célok elérését hivatottak szolgálni. Ilyen a multiplatform elérhető Inspiration 3D, a 2Face, K2 vagy a Mayon formátumunk.

Néhány felhasználói szegmenst csak nehezen, vagy egyáltalán nem lehet kategorizálni esomar státusz, vagy életkor szerint. A hirdetői oldal ilyenkor joggal várja el, hogy olyan megoldásokkal álljunk elő, amelyek ezen célcsoportok esetén is pontos célzást tesznek lehetővé. A Multiclick és Dual Click nevű fejlesztésünkkel preferencia alapon vagyunk képesek elérni a felhasználókat, hiszen önbevallás alapon kapunk róluk adatot egy feleletválasztó banner segítségével: milyen típusú autót szeretne, milyen megtakarítási elképzelései vannak, esetleg melyik új joghurt íz tetszik neki jobban. Az említett formátumokkal testreszabott üzenetátadást teszünk lehetővé, amely az egyik legnagyobb kihívás a digitális szektorban jelenleg.

Az aktív felhasználó a jó felhasználó

A felhasználó bevonása a hirdetési folyamatba növeli a márkaélményt, ellenben a kéretlen, méretéből vagy természetéből fakadóan zavaró reklám rombolja azt. Ennek megfelelően számos formátumunk működéséhez a felhasználó „segítségét” is kérjük, ezzel növelve a pozitív attitűdöt a hirdetett termék irányába. A februári Google Chrome frissítést (korábbi blogbejegyzésünkben részletesen beszálmolunk a változásokról) követően visszaigazolást nyert a fenti hozzáállás létjogosultsága, hiszen a két, kimondottan layer típusú formátumunkon kívül, egyetlen további fejlesztésünket sem sértette a Coalition for Better Ads ajánlásait.

Példaként megemlíthetjük a kétfázisú Videó Olümposz termékcsaládot (valamennyi változat megtekinthető az Infinety Showroom-ban), ahol felhasználó interakcióra, jellemzően kattintásra, nyílik ki egy teljesen skinezhető video lejátszó. Ehhez hasonló Prospect termékünk, ahol a 300x600-as zónából a banner, kattintást követően oldalra nyílik ki, ezzel létrehozva egy jól látható, testre szabható felületet. De ide sorolhatjuk még a két kreatív között „csúszkával” váltó 2Face formátumunkat is, amely szintén több kreatív típust tud bemutatni, interaktív módon.

Egyedi ügyfélkérések

Mint minden szolgáltató, mi is annak örülünk leginkább, ha az Ügyfél mondja meg, pontosan mire van szüksége, mi pedig segíthetünk céljai megvalósításában. A találkozókon, prezentációkon előfordul, hogy olyan javaslatokat kapunk (akár magától a Hirdetőtől, akár az Ügynökségi kapcsolattartóktól), amit azonnal termékké is tudunk váltani. Így hoztuk létre a kiváló Microsite PDF megoldásunkat, mellyel az egyik Ügyfelünknek segítettünk teljesíteni egy korábbi kérést, amire a megfelelő formátum hiányában korábban nem volt módja. A cél az volt, hogy az éppen aktuális katalógust egyetlen kattintás után tegyünk elérhetővé a felhasználó számára mobilon és desktopon egyaránt.

A fenti példák miatt is szorgalmazzuk a gyakori személyes találkozók, prezentációk szervezését, hiszen ezek keretében merülnek fel olyan kérdések és kérések, amelyekre más csatornákon, például email-ben vagy telefon, kevésbé van lehetőség közös gondolkodásra.