Az Ad Verification a jövő?

2021. január 29.

A digitális médiapiac egyre nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a hirdetők online kommunikációja még több metrika mentén legyen mérhető, ezzel valósabb képet kapva a hirdetések teljesítményéről. Már nem csak az a fontos, hogy a hirdetés valóban megjelenjen és Ad-Fraud mentes legyen, hanem az is, hogy a hirdetés a láthatóság kritériumainak is megfeleljen, illetve kerülje az olyan környezetet, ami a márkára negatív hatással lehet. Ezért is egyre nagyobb buzzword az Ad Verificaion, amelyről mostani blogbejegyzésünkben írunk. 

De mi is az Ad Verification?

Az Ad Verification egy olyan folyamat, mely során a hirdető ellenőrizheti, hogy a hirdetése a megfelelő weboldalon, a megfelelő (látható) zónában, a megfelelő kontextusban és a megfelelő célközönségnek jelent-e meg. Ezt leginkább olyan 3rd party mérőrendszerekkel mérik a hirdetők, mint például az IAS (Integral Ad Science).

Miért van szükség az Ad Verification-re?

Az esetek nagy részében a hirdetői oldal használja ezt a mérési rendszert, de a médiaoldalnak is származhat belőle előnye. 

A hirdetőknek segít, hogy az online kampányra allokált büdzséjüket hatékonyabban tudják felhasználni, ezzel jobb eredményeket elérve a kommunikáció során, illetve biztosítja, hogy a publisherekkel leegyeztetett teljesítménymutatókkal teljesüljön a kampány. Számos olyan faktor van, amely nem csak a kampányeredményekre van hatással, hanem a márka megítélésére is. Például, ha egy hirdetés nem oda illő tartalom mellett jelenik meg (pl.: gyűlöletbeszéd), akkor a felhasználók összeköthetik a márkát a tartalommal és azt a hamis benyomást keltheti bennük, hogy a brand egyetért és támogatja az adott üzenetet. A rendszer segít ezeknek a kiszűrésében, így biztosítva a brand safe környezetet.

Médiaoldali szempontból is van előnye az Ad Verification-ek, mert segít minimalizálni a „csaló” és illegális hirdetések futtatását a weboldalakon, ezáltal a médiatulajdonos nagyobb kontrollt gyakorolhat a nála megjelenő hirdetések felett. 

Mit vizsgál az Ad Verification?

A rendszer minden esetben arra fókuszál, hogy az adott megjelenés és weboldal megfeleljen a kampányhoz beállított kritériumoknak. Leggyakrabban a következő metrikákat vizsgálja a rendszer:

-    A site tartalma / kontextusa
-    A megjelenési zóna 
-    Láthatóság 
-    Versenytárs kizárás
-    Csaló vagy illegális aktivitás
-    Frequency cap
-    Geotarget

A leginkább vizsgált metrika a hirdetők esetében a viewability, ami nem csak azt vizsgálja, hogy a hirdetés megjelent-e a böngészőablak látható tartományában, hanem hogy pontosan hány százaléka és mennyi ideig volt látható a felhasználó számára. Az IAB (Interactive Advertising Bureau) definíciója szerint akkor számít viewable impression-nek egy megjelenés, ha a banner 50%-a legalább 1 másodpercig a böngészőablak látható szegmensében tartózkodott.

A mérési folyamat a fentebb említett szempontok szerint megvizsgálja az oldalt, illetve annak tartalmát és segít optimalizálni, hogy a kampánycéloknak a legmegfelelőbb bannerek jelenjenek meg.

Összegzés

Az Ad Verification egyelőre a globális márkák számára fontos mérési folyamat, de a láthatóság, a brand safety és a transzparencia iránt egyre növekvő igények előbb vagy utóbb megkerülhetetlenné teszik majd az online hirdetési piacon. Mi az Infinety-nél kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy Partnereink számára maximális szinten biztosítsuk ezeket a lehetőségeket, ezért a sitemix összeállításánál akár zóna szinten garantálni tudjuk, hogy biztosan csak látható és brand safe környezetben fusson a digitális kommunikáció.