Védd meg a márkádat és növeld kampányaid sikerességét hirdetésellenőrzéssel!

2025. március 18.

A digitális hirdetési piac sajnos nem mentes a csalásoktól. A hirdetési csalások (ad fraud) különböző formái egyre nagyobb számban fordulnak elő, melyek pénzveszteséggel járnak a hirdetők számára, és rontják az online hirdetések megítélését is. Különösen nagy probléma lehet ez a Programmatic hirdetésben, amelyben automatizált rendszerek döntenek hirdetéseink elhelyezéséről. Ez számos előnnyel járhat, ugyanakkor nem mindig átlátható, pontosan hol, milyen oldalakon jelennek meg hirdetéseink. Erre a problémára kínálnak megoldást a hirdetésellenőrzést, azaz ad verification-t végző szolgáltatók, akik technikai megoldásokat kínálnak arra, hogy a hirdetők ellenőrizhessék megjelenéseiket – pl., hogy azok valóban láthatóak voltak, illetve a megfelelő helyen, környezetben, valamint valódi felhasználóknak jelentek meg.

Az ad verification működése

Ahhoz, hogy az ad verification szolgáltatások működhessenek, a szolgáltatók mérőkódját be kell integrálni a hirdetésbe, hogy a megjelenésekkor a szükséges információkhoz jussanak. Ezek a szolgáltatók biztosítják a márkabiztonságot, megakadályozva, hogy a hirdetések a márka megítélése szempontjából káros oldalakon jelennek meg.

Ad verification és kampányoptimalizálás

Az ad verification nem csak a csalások elkerülését teszi lehetővé, hanem azt is, hogy kampányunkat optimalizálva hatékonyabban használjuk fel büdzsénket. A csalások megelőzése mellett területi (in-geo) és láthatósági (viewability) szűréseket, illetve méréseket is lehetővé tesznek, mellyel biztosíthatjuk, hogy a hirdetések a megfelelő célközönséghez jussanak el, és számukra valóban látható formában jelenjenek meg.

Ad verification szolgáltatók az Infinety-nél

2021-ben leszerződtünk az Integral Ad Science-el (IAS), amely globálisan a legjobb ad verification szolgáltatók közé tartozik. A tavalyi évben* 456 db, IAS szűrést alkalmazó kampányon 99,61%-os valid forgalmat, és 99,42% márkabiztos megjelenést könyvelhettünk el, portfóliónk tehát mindkét szempontból prémium kategóriába tartozik.

Emellett 2025-ben partnerségre léptünk a DoubleVerify-al is, mely a fentebb említett szempontok mellett a hirdetésekre jutó figyelemmel kapcsolatos további méréseket is végez, így lehetőséget ad kampányok figyelmi metrikákra való optimalizálásra. A figyelem alapú mérésekről és figyelmi metrikákról bővebben olvashatsz a témában írt blogbejegyzésünkben.

Konklúzió

Az ad verification fontos eszköz a sikeres online kampányokhoz, segítve a hirdetőket abban, hogy megvédjék márkájukat és optimalizálják kampányaikat. Ha többet szeretnél megtudni szolgáltatásainkról, lépj kapcsolatba velünk a sales@infinety.hu címen!

* 2024.01.01-2024.11.20 közötti időszakot vizsgálva