SSP oldali adatcsomag használat programmatic private dealekben

2025. június 24.

A programmatic ökoszisztéma egyik, ha nem a legfontosabb eleme az adat, hiszen a tanuló algoritmusok, a széleskörű technológiai targetek mellett egy nemzetközi nyílt piacon a személyes preferenciákra szabott hirdetésmegjelenések alapját a felhasználói szokások, user adatok fogják megadni. Fontos, hogy itt nem szenzitív adatok tárolásáról és felhasználásáról van szó, hanem böngészési szokásokra, vagy korábbi tevékenységekre alapult célzási mechanizmusokról, amelyek segítségével a közönségünknek relevánsabb hirdetéseket jelentethetünk meg.

Hogyan keletkeznek és használhatók fel ezek az adatok?

Ezt a perszonalizációt hivatott elősegíteni a Data Management Platform (továbbiakban DMP) fogalma, amely a harmadik pillér a DSP és SSP mellett programmatic téren. A DMP szolgáltatók különböző módokon (first party, lookalike, vagy egyéb sütimentes adatok segítségével) gyűjtenek adatokat és hoznak létre szegmenseket, amelyek hirdetők számára releváns felhasználói azonosítókat tárolnak, illetve ezen DMP csomagok hozzáköthetők kampányokhoz. Számos DSP rendszer rendelkezik 3rd party adatok kampányokhoz történő hozzáadásának lehetőségével (amelyeket szintén 3rd party DMP szolgáltatók biztosítanak felár ellenében), hogy a hirdetőnek, ügynökségnek ne saját maguknak kelljen egyedileg becsatornázható adatokat gyűjteniük egy programmatic kampányhoz, hanem kész csomagként, szolgáltatásként megkapják azt instant módon a használt hirdetési szoftverből.

Adatok SSP oldali felhasználhatósága

A DMP csomagok felhasználása jellemzően a DSP oldal sajátja, azonban egyes esetekben van lehetőség arra is, hogy SSP oldalon lehessen adatokat hozzáadni egy private deal együttműködéshez a hirdető partnerrel.

Az Infinety esetében erre van lehetőség private deal keretein belül a hirdető ügyfeleink számára, melynek technikai hátterét az Adform DMP szolgáltatása adja nekünk, felhasználni pedig szintén Adform SSP-ben kiírt private dealeken keresztül tudjuk az elkészült szegmenseket. Bármely DSP-vel el lehet indítani ilyen megjelenítést, amely be tudja fogadni az Adform SSP private dealjeit, azonban hirdetői oldalon is javasolt az Adform rendszerét használni erre a célra, hiszen az egyes programmatic felületek közötti kompatibilitás akkor a legjobb, ha azonos szolgáltatón keresztül megy át a teljes folyamat.

Hogyan keletkeznek az Infinety DMP csomagok?

A felhasználható adataink alapja az Infinety portfólió: a velünk együttműködő médiapartnerek oldalait látogató felhasználókat tudjuk böngészési szokásaik alapján különböző kategóriákban sorolni. Egyes látogatói tevékenységekhez feltételeket rendelhetünk, amely alapján egy szegmensbe egy felhasználói ID bekerül vagy sem.

Hirdető partnereink választhatnak már meglévő adatcsomagjainkból (legyen ez korosztály, nem vagy érdeklődés alapon létrehozott szegmens, mint pl.: Fitness&Sport, Parenting, Luxury, Tech/IT), de annak lehetősége is adott, hogy teljesen egyedi célcsoportra induljon el gyűjtés és az kerüljön felhasználásra később egy private deal együttműködésben. Ez utóbbi esetben javasolt a tervezett indulás előtt legalább 2-4 héttel (kiválasztott témakörtől függően) leegyeztetni és elkezdeni az adatgyűjtést, hogy indulásra már legyen egy érdemi adatmennyiséggel rendelkező DMP csomag a kampány mögött.

Hogyan kerül be egy private dealbe az adat?

DSP oldalról nincs plusz teendő: az Infinety-vel leegyeztetett majd összekötött private dealre el kell indítani a kampányt. Az Infinety végzi a kiválasztott, vagy az ügyfél számára egyedileg létrehozott adatcsomag hozzárendelését a private dealhez, amely így nem a hirdetői oldalon kerül be a licitálási folyamatba, hanem SSP oldalon.

Amennyiben a bemutatott programmatic kampányfuttatási mód felkeltette digitális kommunikációs céllal rendelkező olvasóink érdeklődését, várjuk szíves megkeresésüket a sales@infinety.hu címen!