Programmatic adatcsomagok az Infinety kínálatában

2019. március 28.

Ha a hazai piac programmatic szakembereivel beszélgetnénk, garantálni mernénk, hogy egy ilyen munkamegbeszélés valamely pontján felmerülne az az összefüggés, hogy az automatizált, adatorientált vásárlási megoldások nagy mennyiségű és jó minőségű – releváns – felhasználói adatok mellett tudnak igazán kimagasló eredményeket szállítani. Utóbbi összefüggés hívta életre az Infinety Data Management Platform (DMP) szolgáltatásunk megteremtését, amelyben a programozott vásárlási megoldásokat használó Ügyfeleink számára kínálunk előre elkészített – de természetesen állandóan frissülő –, és egyedi, az adott Ügyféligényekre szabott adatcsomagokat.

Relevancia minden másodpercben

Egy olyan sokszínű, – cikkünk megírásakor már több, mint kétszáz, független médiafelületet tömörítő – portfólión, mint amilyen az Infinety-é, a legváltozatosabb tematikák közül válogathatnak a Hirdetők, legyen az hajózás, gasztronómia, gazdasági hírek, gaming, utazás, kertészkedés vagy kirándulások a családdal. Ezen tematikák – és az általuk biztosított közel 4.5 milliós havi belföldi elérés – már önmagukban jelentős fegyvertények, de ne feledkezzünk meg a felhasználók interakcióiról és tartalomfogyasztási szokásairól sem. Ezen tényezők játszák ugyanis a legfontosabb szerepet az Infinety DMP szolgáltatásának működtetésében. Gondoljunk bele; látogatóink a nap 24 órájának minden pillanatban a hirdetők számára releváns tevékenységeket végeznek. Kattintanak, görgetnek, olvasnak, megosztanak, mezőket töltenek ki, stb. A látogatók szegmentálása az Infinety DMP segítségével innentől már nem csupán tematikus alapon, hanem interakciós alapon is működik.

Carna botnet GIF

Közönségmérés és algoritmusok kéz a kézben

Természetesen ahhoz, hogy az adatcsomagjaink igazán hatékonyak legyenek, nem indulhatunk ki kizárólag abból, hogy valamilyen logikai úton megpróbáljuk kitalálni, hogy vajon mely oldalak és mely interakciók lesznek fontosak, és jelentőségteljesek a hirdetők számára. Külső adatforrásra lesz szükségünk, amely révén hitelesíthetjük az előző pontban felvetett logikai utakat. A megoldás – ahogy a negotiated kampányok esetében is – a hazai digitális felületek közönségmérésére hivatott szereplők, a Gemius – DKT oldaláról érkezik. Mivel long-tail portfóliónk egésze részt vesz a hazai közönségmérésben, így friss, állandó – és egy független szereplő által hitelesített – adatok állnak rendelkezésünkre a felhasználók összetételéről az általunk fogyasztott tartalmakat tekintve. Ehhez a hatalmas adatmennyiséghez társítjuk az előző fejezetben létrejött interakciós pontokat, méghozzá oly módon, hogy azokat a DMP szolgáltatásunk hátterében dolgozó, öntanuló algoritmusok tegyék garantáltan hatékonnyá és a lehető legrelevánsabbá Partnereink számára.

Végtelen lehetőség a hirdetők számára

Az előző pontokban bemutatott Infinety DMP szegmentálás – még a szofisztikált, adatvezérelt háttérfolyamatok ellenére – sem lesz képes állandó lefedettséget biztosítani az Ügyféligények számára, hiszen minden kommunikáció eltérő megközelítést igényel a célcsoport megszólítására. Ahogy nincsen két ugyanolyan célcsoport – sem pedig digitális felület –, úgy két ugyanolyan médiakampányról sem beszélhetünk.

A megoldás az Infinety által biztosított szegmentálási eljárások változatos felhasználásában, és azon mérési pontok tudatos kialakításában rejlik, amelyek valódi relevanciával járulnak hozzá a kommunikációs célok megvalósításához. Ügyfeleinkkel közösen azon dolgozunk, hogy a két szempont minden programmatic médiatervezés során egyensúlyban legyen, ezzel növelve az eredményességet és a megrendelőink elégedettségét.

További információk DMP szolgáltatásainkról: programmatic@infinety.hu