Niche tematikus felületekkel a hatékony natív együttműködésért!

2019. november 22.

Az „Infinety, mint network” szintű szemlélet mellett kiemelten fontosnak tartjuk a tematika alapú médiatervezést is, akár csak néhány, válogatott tartalommal, a legspecifikusabb célcsoportokat elérve. Az Infinety portfóliójában több mint 180 weboldal, ezáltal megannyi tematika érhető el a hirdetői igények legmagasabb kiszolgálása érdekében. Természetesen továbbra is rendelkezésre áll a célcsoport alapú tervezés, viszont fontosnak gondoljuk bemutatni azt, – egy tartalmi együttműködés példáján keresztül –, hogy hogyan is tud javítani egy válogatott tematikák szerinti, specifikus felhasználói réteget megcélzó kommunikáció a hatékonyságon.

Hogyan találjuk meg a Content kampányunk számára legrelevánsabb célcsoportot?

Érdemes kissé kilépni a komfortzónánkból; a megszokott médiatervezési kereteket ugyan szem előtt tartva, de a legfontosabb mégis az ötlet lesz a natív együttműködések mögött. Fel kell tennünk a kérdést, hogy mi is pontosan a kommunikáció célja? Esettanulmányunkra rátérve; egy lézeres szemklinika natív kampányában a kommunikáció célja a kellemetlen szemüveges helyzetek bemutatása volt, ehhez pedig kifejezetten storytelling típusú hirdetéseket ajánlottunk. Egyfelől videós hirdetéseket, ahol a történet könnyen bemutatható és befogadható, illetve tartalmi együttműködést, zárt közösségek elérésének céljából, hogy a korábban, a márkával még kevésbé interakcióba lépő felhasználókhoz is szólhassunk. Ebben a kampányban azzal a feltételezéssel éltünk, hogy a Gepigeny.hu – gamer tematikus – weboldalunkon a látogatóbázis nyitottabb lehet egy lézeres szemműtétre, összességében affinisabb a hirdető által közvetített üzenetre; ezért is kértük meg az oldal szerkesztőit, hogy az olvasóbázisuk ízléséhez igazodva, írjanak cikket a témában. A cikk, megkapó címével („A jó grafikához éles szem szükséges!”), hamar felkeltette az olvasók érdeklődését, és így az átlagosan mért, a cikkben elhelyezett linkre kattintások száma, 20x (!) magasabb interakciós arányt szállított* az egyhetes kommunikáció során.

Miért lehet hatékonyabb egy tematikus oldalon elhelyezett natív kommunikáció?

A specifikus felhasználói rétegeket célzó weboldalakon való hirdetések előnye tömören az, hogy a releváns célcsoportot gyakorlatilag meddőszórás nélkül érhetjük el, ráadásul – a tartalmi alapú kommunikációk várt, virális jellegéből fakadóan –, általánosan magasabb költséghatékonysági rátával is számolhatunk egy sztenderdnek mondható hirdetési megoldáshoz képest, mely egyéb kampánycélokat jobban egészíthet ki. Továbbá, a cikkek kiemeléséből fakadó oldalletöltések száma előre kalkulálható lesz, a felhasználók elérésére szintén, illetve bizonyos tartalmaink esetében pedig magára, a cikk olvasottságára vonatkozóan is garanciát teszünk Ügyfeleink számára.

Mivel szakembereink jól ismerik a portfóliónkban rejlő lehetőségeket, így arra kérjük Ügyfeleinket, hogy bátran keressenek minket brief-ekkel; mivel biztosan sikerül egy új, eddig talán még nem fókuszban lévő felhasználói tömeget megcélzó médiatervet összeállítanunk, ahol könnyen tesztelhető a natív együttműködéseink hatékonysága!

Amennyiben  bemutatott megoldásaink bármelyike felkeltette digitális kommunikációs céllal rendelkező olvasóink érdeklődését, várjuk szíves megkeresésüket a sales@infinety.hu címen! Amennyiben pedig tartalmával a hazai piac egyik vezető, független médiaportfóliójához szeretne csatlakozni, kérjük vegye fel a kapcsolatot kollegánkkal a portfolio@infinety.hu e-mail címen!

*Forrás: Infinety adserver statisztikák