Klasszikus display vs. Social / PPC kampány

2022. augusztus 15.

Tavaly készítettünk egy blogbejegyzést, melyben a programmatic vásárlási metódust hasonlítottuk össze a klasszikus display kampánnyal, melyből merítve most a social / PPC kampányokat hasonlítjuk össze a negotiated display hirdetési megoldással. Habár bizonyos terminológia szerint például a Google PPC is programmatic, de mi – igazodva a hazai trendekhez – ezeket külön kategóriaként kezeljük.

Vásárlási folyamat – ki egyeztet kivel?

A két digitális hirdetési megoldás közötti egyik legnagyobb eltérés vásárlás ügymenetében található. A korábbi blogbejegyzésünket idézve: „a klasszikus display hirdetések esetén a folyamat valamivel összetettebb, ilyenkor a hirdetőnek vagy ügynökségnek fel kell vennie a kapcsolatot a kívánt médiafelületek tulajdonosaival/értékesítőivel (kiadó vagy sales house) és tőlük kell megrendelnie a megjelenéseket, ami adminisztrációt és egyeztetést igénylő folyamat.” Ennek az előnye, hogy minden esetben van dedikált kapcsolattartó, aki a sablon megoldások mellett teljesen egyedi, az adott kampányra szabott megoldásokkal is tud szolgálni, ellentétben a bejegyzésünk másik szereplőjével.

A social / PPC kampányokra egyaránt igaz, hogy nem szükséges minden külön social felület vagy média tulajdonosával egyeztetni, hiszen egy internetre csatlakoztatott számítógépen keresztül elérhetők és levásárolhatók, külön egyeztetés nélkül. Maga a vásárlási folyamat ezért egyszerűbb és gyorsabb tud lenni, akár azonnal indítható kampány – szemben a negotiated kampányokkal.

Árazás – fix és a licit alapú árazási különbség

Az eltérő vásárlási folyamat magával hordozza az eltérő árazási struktúrát is a két kampánytípusban. A klasszikus display kampányok esetén a médiatulajdonosok, kiadók vagy sales house-ok fix listaárakkal dolgoznak, melyek mellett szól, hogy egyedi konstrukciók és dealek is kialakíthatók, amelyek közvetlenül szolgálhatják a költséghatékony együttműködést. Ezzel ellentétben a social / PPC kommunikáció egy automatizált és licit alapú vásárlási metódus, mely esetében számos tényező befolyásolja az árat, mint például a célzás, illetve nincs lehetőség egyedi konstrukciókra, így egy jóval szűkebb palettáról tudunk válogatni.

Kampányfuttatás – közvetett és közvetlen optimalizáció

A negotiated display kampányok esetén a hirdető egy teljeskörű szolgáltatást kap, melybe beletartozik a kampány felvétele, a kreatívok és a Rich Media formátumok rögzítése, illetve a kampányfuttatás és optimalizáció is, így a hirdetőnek a megrendelés és az anyagleadás után már csak az eredmények várása a feladata. Amennyiben valamilyen módosítási vagy optimalizációs igény felmerülne a hirdető oldaláról, úgy ezt közvetetten tudja csak érvényesíteni, hiszen az adott kiadó vagy sales house felé kell jeleznie, akik utána elvégzik a kért módosítást az adserver-ben. A kampány végén post-buy elemzést és egyéb kimutatásokat is a kiadó / sales house számára.

Bejegyzésünk másik szereplője esetében a fentebb említett minden folyamat a hirdető vagy ügynökség kezében van. A kampány setupolás, a kreatívok felvétele és a kampány futtatás + optimalizáció is a hirdető oldalon valósul meg, így közvetlen ráhatást gyakorolva a kampányeredményekre.

Egy teljeskörű digitális kommunikáció esetében a két hirdetési megoldás kiegészíti egymást, más előnyökkel és megjelenési formával járul hozzá egy sikeres online marketing kommunikációhoz. A portfóliónkban elérhető több, mint 180 weboldalon kínálunk látványos hirdetési megoldásokat a felármentes Rich Media formátumoktól a garanciákkal ellátott content marketing megoldásokig. Amennyiben felkeltettük érdeklődésüket, úgy a sales@infinety.hu címen várjuk szíves megkeresésüket.