Infinety retarget megoldások

2022. április 14.

A hazai és nemzetközi reklámtorta egyre nagyobb szeletét kihasító digitális hirdetés számos előnyével vívja ki magának a dinamikus fejlődést. Ilyen a mérhetőség, a látványos és kreatív megjelenési megoldások vagy épp az egyedi célzási lehetőségek.

Ebben a blogbejegyzésünkben a célzási lehetőségek közül a retarget kommunikációt mutatjuk be kicsit részletesebben, annak működését, és a portfóliónkon elérhető megoldási lehetőségeket.

Retarget kommunikáció működése

A retarget kommunikáció alapvetően egy olyan hirdetési folyamat, ahol először bizonyos szempontok alapján megjelöljük a felhasználókat (például, mert lekattintotta a hirdetésünket), majd banneres hirdetésen keresztül újra célozzuk őket. Ezen kommunikációs megoldás révén a korábbi aktivitásuk, viselkedésük alapján tudjuk újra megszólítani a felhasználókat, így ösztönözve őket további akcióra, konvertálásra.

A felhasználók trackelése egy, a felhasználó számára láthatatlan mérőpixellel történik, melynek betöltődésekor kerül a felhasználó a „target listába”. A mérőpixel betöltődését számos szempont szerint be lehet állítani, így különböző aktivitásokhoz köthető a felhasználók megjelölése és újra célzása, erre bejegyzésünkben részletesebben is kitérünk.

Retarget megoldások az Infinety portfólióján

„Csendes” felhasználók célzása

Szinte minden kampány során előfordul, hogy a kampány szempontjából releváns felhasználó találkozik egy hirdetéssel, mégsem történik akció. A portfóliónkon futtatott kampányok során van lehetőség arra, hogy olyan felhasználókat célozzunk újra, akik habár találkoztak Partnerünk hirdetésével, mégsem történt aktivitás (például nem nyitotta meg a videót vagy nem kattintotta le a bannert). Ezzel a megoldással a kampányban már megszólított, de nem reagáló felhasználókat tudjuk újra elérni és engagement-re ösztönözni.

„Érdeklődő” felhasználók célzása

Ahogy bejegyzésünk első szakaszában is írtuk, az internetezők újracélzása korábbi viselkedésük alapján történik, melyre többféle megoldás is létezik, ezek közül az egyik az interakció alapú retargetálás. A felhasználó az általa végrehajtott akció alapján kerül megjelölésre, például lekattintotta a hirdetést, megnyitotta a videót vagy épp egy tartalmi együttműködés keretén belül elolvasta a cikket. Ebben az esetben a felhasználó valamilyen érdeklődést mutatott a hirdetett termék vagy szolgáltatás iránt, így a számára történő újabb hirdetéskiszolgálás sokkal értékesebb, nagyobb valószínűséggel fog újra interackióba lépni és konvertálni a kampány során.

Preferencia alapú targetálás

A formátumkészletünkbe tartozó több, mint 80 formátumunk között számos olyan megjelenési megoldás érhető el, melyek egy retarget kampánnyal kombinálva értékes, preferencia alapú retargetálásra nyújt megoldást.

Egy korábbi blogbejegyzésünkben is bemutatott, több kreatív kiszolgálására alkalmas formátumaink, mint például a négy oldallal rendelkező Inspiration 3D vagy a görgetés hatására átforduló Mayon megjelenések esetében van lehetőség külön mérni a különböző kreatívokra (oldalakra) érkező kattintásokat, így a felhasználókat külön szegmentálva tudjuk az érdeklődésüknek megfelelően célozni. Ha például egy utazási iroda az Inspiration 3D formátumunk 4 oldalára 4 különböző úticélt tesz ki, úgy a kattintó felhasználókat később az ő preferenciájuknak megfelelő úticéllal szólíthatjuk meg a kampány következő szakaszában, ezzel számára releváns hirdetést kiszolgálva.

 

A Dual Click formátumunknak korábban egy külön bejegyzést is készítettünk, melyben bemutattuk, hogy miért is kiválóan alkalmas ez a formátum a célcsoport szegmentációra. A megjelenés első fázisában felteszünk egy eldöntendő kérdést a felhasználónak, majd a válaszának megfelelő hirdetés úszik be a második fázisban. A formátum akár 4 válaszlehetőséget is meg tud jeleníteni, és a második fázisban videós formátumot is támogat, de jelen blogbejegyzésünk témájánál maradva az egyik leghasznosabb funkciója, hogy lehetőséget biztosít a válaszadásnak megfelelő újracélzásra. Például egy pénzügyi szektorban tevékenykedő hirdető szeretné a lakáshitel és személyi kölcsön kampányához szegmentálni a célcsoportot, úgy a Dual Click formátum segítségével megkérdezzük és megtudhatjuk, hogy az adott felhasználó melyik szolgáltatás iránt érdekelődik, és annak megfelelő ajánlattal szólíthatjuk meg.

 

Tartalomfogyasztás alapú célzás

Fentebb az újracélzási lehetőségeket mutattuk be, viszont az Infinety portfóliójában elérhető több, mint 180 weboldal segítségével a felhasználók tartalomfogyasztása alapján is tudunk releváns, adat alapú targetálást is biztosítani, az oldalainkon elhelyezett mérőkódok segítségével. Amennyiben egy hirdetőnk számára fontos, hogy egészségtudatos felhasználókat szólítson meg termékével/szolgáltatásával, úgy kifejezetten egészség tematikus oldalainkon és rovatokban helyezzük el a mérőpixeleket, így egy kész, a témakör iránt érdeklődő adatszegmenst tudunk létrehozni és targetálni a kampány során. A tartalomfogyasztás alapú kampány indulása előtt legalább 3-4 héttel érdemes jelezni az erre vonatkozó igényt, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű cookie pool létrehozására legyen lehetőség.

Összefoglaló

A retarget kommunikáció egy nagyon hatékony eszköze a digitális hirdetési piacnak, melyre az Infinety szinte minden kampánycélhoz hatékony megoldást nyújt, legyen szó a felhasználók aktivitásra való ösztönzéséről, preferencia alapú megszólításáról vagy internetezési szokásaik alapján történő targetálásról.

További információkért és személyre szabott retargetálási megoldásokkal kapcsolatban a sales@infinety.hu emailcímen lehet érdeklődni.