Hogyan növeljük kampányunk átkattintási arányát?
2024. november 6.
A digitális hirdetési szegmens mutatószámai közül az egyik sláger az átkattintási arány (százalékos arányban mutatja meg, hogy hány kattintás keletkezik a hirdetésmegjelenések arányában), azaz a CTR%. Bár a mutatószámból – véleményünk szerint – sokszor túl sokat szeretnénk kiolvasni (például, ha a kattintások árának alacsonyan tartása a cél, úgy a CTR kifejezetten félrevezető lehet), mégis információt szolgáltat arról, hogy egy adott kreatív – egy másikhoz képest – mennyire hatékony, vagy mondjuk mennyire hatékonyan reagál a célközönség a hirdetésre, azaz mennyire jól céloztunk. Akárhogyis, azzal nem lövünk mellé, ha a CTR%-ot maximalizálni szeretnénk. Ehhez adunk néhány tippet az alábbiakban:
1. Rich Media formátumok használata
Alapigazság, hogy ami látványos, azt kattintják. Az Infinetynél 130+ felár nélküli Rich Media közül lehet választani, amelyek – formátumtól és üzenettől függően – 40-600%-kal tudják növelni az átkattintási arányt, már beágyazott formátumok esetén is. Mivel nem szabjuk meg, hogy hány formátumot választhatnak Ügyféleleink, ráadásul mindegyik grátisz jár a kampányokhoz, érdemes megnézeni a formátum-tárházat a Showroomunkban.
2. CTA gomb – legyen miért kattintani!
A modern digitális térben, ahol egy felhasználó ezres nagyságrendű üzenettel találkozik az ébredés és lefekvés között, a bannerre történő kattintás is viszonylag erős elköteleződést jelent a felhasználó részéről. Alaptétel, hogy a usernek „legyen miért kattintania”. A legegyszerűbb, ha egy CTA (Call To Action) gombot helyezünk el a kreatívon, ezzel buzdítva klikkelésre. A „kattints” üzenet helyett pedig érdemes megosztani a felhasználóval, hogy „mit fog kapni cserébe”, ha lekattintja a hirdetésünket.
3. AB teszteljünk!
Érdemes többféle kreatívot kipróbálni, akár többféle üzenettel. Azonos célzási beállítások és azonos inventory esetén a nagyobb CTR-ű kreatívot / formátum a hatékonyabb, ezért a kampány további részében azt érdemes felülsúlyozva futtatni.
4. Célozzunk!
Ha biztosan ismerjük a célközönségünket, úgy könnyen megalkothatjuk a célzási taxonomiánkat:
- Tematikus célzás – a hirdetéssel azonos témájú weboldalak
- Affinitás alapú célzás – a Gemius hivatalos közönségmérű platform adatai alapján látható, hogy mely weboldalakon érhetőek el célzottan (kisebb meddőszórással) a különböző céldemográfiák
- Viselkedés / érdeklődés alapú célzás – leginkább a programmatic kampányok sajátja. Itt a felhasználókról gyűjtött adatok alapján célozhatjuk azokat. Például tudjuk, hogy mely userek érdeklődnek a gasztronómia iránt, így a Dr. Oetker új pizzáját érdemes nekik célozni
- Remarketing – a valamilyen tevékenységet már elvégző (pl. landing oldalon böngésző) felhasználót újracélozzuk, akár más üzenettel
5. A Gordiuszi csomó – kérjünk rá garanciát
A leggyorsabb megoldás, ha az ajánlatadás szakaszában garanciát egyeztetnek Ügyfeleink az Infinety sales csapatával. Onnantól nincs miért izgulni!
Bármilyen felmerülő kérdés vagy ajánlatkérés esetén örömmel állunk az érdeklődők rendelkezésére a sales@infinety.hu címen