Exkluzív elérés long-tail portfólióval

2023. május 22.

Egy digitális kampány tervezése esetén fontos szempont, hogy potenciálisan hány célcsoportba tartozó felhasználót tudunk elérni. A Gemius hivatalos közönségmérési adataiból kinyerhető, hogy egy-egy weboldal vagy médiaportfólió között mekkora a keresztolvasottság, illetve ellenkezőleg is: hány olyan egyedi látogatót érhetünk el egy médiafelületen, amely egy másikon egyáltalán nincsen jelen, ezzel potenciálisan növelve a fogyasztóink számát.

Blogbejegyzésünkben tehát az exkluzív elérésről fogunk bővebben írni, amely a long-tail portfóliónk egyik legnagyobb előnye. A témáról prezentációink során sokat szoktunk beszélni, ám most „szélesebb” közönséggel is szeretnénk megosztani a gondolatainkat.

Keresztlátogatottság vs. exkluzív elérés

Egy hétköznapi, fiktív példával bemutatva: vizsgáljuk meg egy pár, Kati és Tamás internetezési szokásait. Mindketten szeretik a napjukat hírolvasással kezdeni, ezért a reggeli kávé mellett elolvassák a Hirklikk.hu oldalon a híreket, így ez a weboldal mindkettőjüket eléri. Kati szereti a női, életmód tematikus tartalmakat is, ezért útközben a kedvenc női oldalát a Colore.hu-t szokta böngészni. Tamásra ez egyáltalán nem jellemző, viszont ő rajong a Forma-1-ért (ellentétben Katival), ezért folyamatosan követi az F1vilag.hu oldalon a cikkeket, illetve a versenynaptárat. Kati tehát a Colore.hu exkluzív usere a F1vilag.hu-hoz képest, Tamás pedig az F1vilag.hu exkluzív usere a Colore.hu-hoz viszonyítva.

Az alábbi ábrán a Gemius DKT 2023. márciusi adatbázisa szerint megvizsgáltuk az Infinety portfóliója hogyan teljesít exkluzív elérésben a TOP 10 legnagyobb elérésű sales househoz/kiadóhoz képest. Az elemzés bármilyen Gemiusban beállítható célcsoportra elvégezhető, mi most a lenti ábrán a 15+ évesek célcsoportját vizsgáltuk teljes platformon (tehát mobilról, tabletről és desktopról internetezőket is).

 

Újat, vagy azonosat jobb áron

Az exkluzív elérésünket mutató infografikának két fontos üzenete is van:

Az Infinety átlagosan több, mint 1,1 millió exkluzív usert tud biztosítani havonta a versenytársakhoz képest, viszont egy versenytárs portfólió 564 ezret az Infinety portfóliójával szemben. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az egyes médiaportfóliókat kombinálva a long-tail portfóliónkkal szignifikánsan több célcsoportba tartozó felhasználót érhetnek el a Hirdetők, mintha az Infinety kimaradna a médiatervből. Az addicionális felhasználók száma még látványosabb, ha nem a teljes (15+ hazai internetezők) lakosságot vizsgáljuk, hanem 1-1 kisebb, nem + kor + ESOMAR státusz alapján kialakított audience-t.

A szürke sáv megmutatja, hogy melyek azok a felhasználók, amelyek mindkét médiaportfóliót látogatják. Ezt is fontos vizsgálni, hiszen az adatok alapján láthatjuk, hogy a legnagyobb látogatottságú, a Hirdetők szemszögéből top márkaértékű oldalak olvasóit valójában számos más, alternatív felületen is megszólíthatjuk. Az Infinety üzleti modellje – többek között – arra épül, hogy mi ezeket a „közös” felhasználókat jobb egységáron (UV), látványosabban (felár nélküli Rich Media), garantáltan Brand Safe környezetben (IAS Ad Verification), és KPI garanciák (pl. láthatóság) mentén érjük el.

Amennyiben a fenti kutatást megtekintené különféle célcsoportokra, úgy üzenetét örömmel várjuk a sales@infinety.hu címen.