Bemutatkozik eDM portfóliónk

2018. május 8.

Eddig blogunkban méltánytalanul keveset foglalkoztunk az elektronikus marketing témakörével. Most ezen tartozásunkon némiképp törlesztve szeretnénk röviden bemutatni az Infinety által képviselt eDM portfóliót, elérését és néhány izgalmas megoldásunkat.

Röviden, hogy mi is az az eDM, vagyis elektronikus direkt marketing. Valószínűleg minden olyan internetfelhasználó találkozott már eDM-mel, aki rendelkezik elektronikus postafiókkal. Az eDM, ahogy a neve is sugallja, a marketingnek tevékenységnek azon formája, amellyel közvetlenül, direkt módon szólítjuk meg a felhasználót, ráadásul mindezt elektronikus csatornán keresztül. A gyakorlat szintjén ez nagyjából annyit tesz, hogy a potenciális fogyasztónak az e-mail postafiókjában levél formájában helyezünk el reklámot.

Az eDM feltételezi, hogy valamilyen formában rendelkezünk a felhasználó e-mail-címével és a felhasználó korábban beleegyezését adta, hogy számára reklám célú leveleket továbbítsunk. A userek e-mail-címjét rengeteg féle módon lehet gyűjteni. Egy cég általában ismeri és hasznosítja is reklámtevékenységhez már meglévő fogyasztóinak címét, így saját usereiből építhet fel egy külön bejáratű címlistát vagy másnéven e-mail adatbázist. Marketing szempontból szerencsés esetben az e-mail-címekhez tud egyéb jellemzőket is társítani, például, hogy az adott cím férfihez vagy nőhöz tartozik, mennyi idős, milyen terméket vásárolt korábban. Így az adatbázisát egyéb változókkal tudja bővíteni, amelyeket később szintén fel tud használni marketing tevékenységéhez.

Egy cég sok esetben egy weboldal, melynek egyes szolgáltatásai igénybevételéhez a felhasználó e-mail-címével regisztrál és nyilatkozik arról, hogy a website elektronikus levelesládájába küldhet ki reklámanyagokat.

Vannak olyan cégek, ügynökségek is, amelyek arra specializálódnak, hogy különböző technikákkal e-mail adatbázisokat építenek, és ezt az adatbázist más cégek reklámtevékenység céljából "használhatják". A használat ebben az esetben nem azt jelenti, hogy a címeket kapja meg a vásárló cég, csupán a jogot, hogy az adatbázis üzemeltetője reklámanyagot küld ki a cég nevében a címzetteknek.

Hogy működik az Infinety eDM szolgáltatása?

Két alappilérre támaszkodva építjük fel eDM divíziónkat. Egyrészt képviseljük weboldalaink saját eDM adatbázisának értékesítését, másrészt pedig nagy adatbázist építő és üzemeltető marketingcégekkel állunk szerződésben, így adatbázisukat egyszerűen és gyorsan tudjuk használni hirdető partnereink kommunikációs céljainak megvalósításához.

Az Infinety értékesítési képviseletébe tartozó eDM adatbázisokban összesen 3,7 millió cím szerepel. 3,3 millió cím esetén rendelkezésre áll a cím tulajdonsoáról neme és kora, 1,8 millió címzettnél pedig speciális paraméterek is elérhetőek, mint péládul a cím tulajdonosának foglalkozása.

Az általunk képviselt adatbázis a gyűjtési pontok sokszínűségéből adódóan nagyon széles célcsoportot fednek le, így gyakorlatilag nincs olyan célcsoport, amelynek bizonyos számú tagját ne tudnánk megszólítani ezen a csatornán keresztül.

Egy eDM adatbázis folyamatos vérfrissítésre szorul. A benne lévő címek elavulnak, hiszen előfordulhat, hogy a felhasználó már másik e-mail-címet használ aktívan és az adatbázisban szereplő címet már nem látogatja. Vagy egyszerűen csak "elhasználódik" az adatbázis, tehát a címzettek túl sokszor és/vagy túl gyakran kapnak reklámanyagot az adatbázist üzemeltetőtől és egy idő után immunissá válnak a reklámanyagok iránt, így a kiküldött levelek kevésbé lesznek hatékonyak. Az Infinety partnereivel törekszik arra, hogy szolgáltató partnereivel folyamatosan frissen tartsa az értékesített címlistákat, hogy azok a leghatékonyabb módon szolgálják a marketingcélokat.

 Gmail.hu adatbázis

 Egyik leghatékonyabb eDM megoldásunkat Gmail.hu partnerünk szolgáltatja. A Gmail.hu a G-portal több éve létező, a Gmail.com előtt létrehozott levelező saját levelezőrendszere havi közel 200 000 egyedi felhasználóval.

A Gmail.hu eDM megoldásának előnye, hogy az eDM levél nem kiküldésre kerül, hanem belső levélelhelyezés formájában a felhasználó elsődleges levél mappájába helyezik. Ennek segítségével teljesen elkerülhető, hogy az eDM levél, a felhasználó Spam mappájába landoljon, és biztosan minden felhasználó megkapja.

Az adatbázis nagysága 500 000 cím, mely szűrhető életkor, nem és lakhely alapján is, így egyszerre több jellemző szerint szegmentálhatók a felhasználók.

Termalfurdo.hu adatbázis

A 2005-ben alakult Termalfurdo.hu Magyarország vezető egészségturizmussal foglalkozó portálja, amely a fürdőzés mellett életmód, wellness témákban nyújt érdekes és minőségi információkat olvasóinak. 

A termalfurdo.hu egyik nagy erőssége a 370 000 aktív címből álló, folyamatosan karban tartott hírlevél adatbázis. Az adatbázis 100%-ban saját felületeken épül 2006 óta. Az adatbázis címlistája szűrhető tulajdonosának neme, életkora és lakhelye alapján. Mivel a termalfurdo.hu látogatóinak összetétele alapján elsősorban a középkorú és magas státuszú internetezők látogatják, az adatbázisban is ezek a csoportok felülreprezentáltak.