2019: új év, új célok – (időjárásjelentés a kampánymenedzsment szakterülettől)

2019. február 8.

Lelkesen, rengeteg új céllal vágunk neki a 2019-es évnek. Az idei szezon várható eredményei kapcsán volt pár kötetlen beszélgetésünk, melyben az ez évi „esélyeket latolgattuk”: az idei év is a mobil éve lesz? Változnak-e nagymértékben a megrendelt egységek, vagy eltolódunk a precíziósabb mutatók felé (lead fókuszú, vagy VI alapú tételek)? Lássuk, szerintünk mit hoz a jövő!

Mit várunk a 2019-es évtől Infinety szinten?

2018 során több, mint 1000 kampányban működtünk közre Partnereinkkel. A jövő évre vonatkozóan természetesen az a célunk, hogy ezt a számot túlszárnyaljuk, valamint eltökéltek vagyunk abban is, hogy a kereskedelmi szempontból kiemelt célcsoportokban vezető sales house-ként tudjunk jelen lenni. Programmatic divíziónk tekintétében a forgalom megduplázása a célunk.

Mit várunk a hirdetőktől 2019-ben?

Sok-sok megrendelést. :) Komolyra fordítva a szót: a több ügyféltevékenység, a harmadik félként bevont külsős mérőrendszerek is abba az irányba mutatnak, hogy idén még nagyobb hangsúlyt kapnak a brand safety adatok, a minőségi látogatók megcélzására való törekvés, illetve a kampánymegjelenések személyre szabottabb és hatékonyabb futtatása. Ilyen mérésekkel szolgáltak eddig a MOAT, IAS vagy a Google mérése a DV, de viszonylag friss szereplőként a Nielsen mérési rendszere, a DAR is becsatlakozott ebbe a körbe.

A mobilról történő egyre nagyobb mértékű forgalom a hirdetői szándékot is inkább a kisebb kijelzőre való optimalizálás felé vezérli, így a multiscreen, valamint a csak mobilra tervezett kampányok fölényére számítunk.

Az ehhez kapcsolódó rich media megjelenéseket pedig egyre inkább a fogyasztó figyelmét megragadó interaktív videós tartalmak vezetik. Ilyen formátumra példánk és javaslatunk, melynek nagy népszerűséget jósolunk, a video olümposz simple mobile megjelenés. Mintát erre a Showroomunkban, valamint az alábbi videóban is láthattok:

A mutatók kapcsán egyértelműen növekvő tendenciát jósolunk a VI értékek követésének. Mivel az Infinetynél lehetőség van VI alapon is rendelni, ezért Hirdetőinknek azt javasoljuk, hogy amennyiben egy ügyfél számára ez a mutató kiemelten fontos (pl: VI garanciát kérnek AV alapú kampányra), akkor válasszák ki ezt a vásárlási módot, így csak a viewable-nek minősülő megjelenések után kell fizetni, a nem releváns AV-k nem kerülnek elszámolásra. Ezzel párhuzamosan a lead fókuszú megjelenésekre is nagyobb forgalmat becslünk.

Merre tartanak a felhasználók?

A hirdetők kapcsán már érintettük, de a klisének hangzó „rohanó világban” nagy hangsúlyt kapnak a mobil eszközök, a felhasználók általi weboldal látogatások már több mint 50%-a telefonról/tabletről történik, ezért a személyre szabott hirdetéseknek, megjelenéseknek is ebbe az irányba kell tartaniuk, hogy lépést tudjunk tartani a userekkel.

Az utóbbi pár évben a torrentezés helyére kezdett lépni az online stream-elés, mind a zenehallgatási, mind pedig a filmezési szokások egy-egy szeletét kiharapva a korábbi tendenciákból. Az ingyenes és előfizetéses stream szolgáltatások utat törnek maguknak, egyrészt a legalitást erősítve, másrészt a minőségi, illetve a userek számára azonnal elérendő tartalmak miatt, lásd: a Netflix, HBO GO, egyéb különböző online sorozatnézős oldalak vagy éppen a Spotify térnyerése.

A preroll tartalmak ezáltal új értelmet nyerhetnek már nem csak a Youtube-on, hanem további stream felületeken is. Erre csak egy házon belüli példa: az egyik legrégebb óta működő sorozatnézős felületünk, a Sorozatbarat.online jelenleg havi 11,1 millió látogatással (4,1 PI/látogató) büszkélkedik a Similarweb mutatói alapján, míg az HBO GO csupán 2,1 millióval (4,8 PI/látogató. Ami pedig a hatékonyságát illeti: az átlagosan 2,17%-os CTR bizony szép forgalmat tud terelni a hirdető partnereknek, mindamellett, hogy az oldalra látogató célcsoport is igen fiatalos közeget képvisel.