Long-tail portfólió = stabil elérés

2017. június 30.

Néhány gondolat erejéig a digitális kommunikációs kampányok során megszólítandó internetezők célcsoportjait hatékonyan elérő médiafelületek értékesítési oldalát szeretnénk bemutatni, fókuszban a havonta átlagosan 3,8 millió egyedi felhasználót* számláló Infinety-vel, mely stabilan vezető eléréssel rendelkezik a Sales House-ok közt. A hazai teljes internetező populáció közel 70%-át fedi le az Infinety teljes értékesítési portfóliójába tartozó 160 weboldal.

Médiapartnereink weboldalai - akik sales tevékenységünkért cserébe értékes médiafelületeket biztosítanak Hirdetőink számára – a legváltozatosabb tematikákat szolgáltatják. Sitekínálatunkban egyaránt megtalálhatóak a nagy elérésű és kisebb, tematikus niche oldalak is. Portfóliónk egészét long-tailként címkéztük fel, mivel állandó és stabil elérést biztosít az online médiapiacon amellett, hogy a dinamikus sitebővítés folyamata nem áll meg évközben sem. Long-tail portfóliónk stabil elérésének kulcsa egyrészt az, hogy nálunk minden Médiapartner - weboldalának látogatottságától függetlenül - ugyanakkora figyelmet kap, másrészt speciálisabb és egyedibb szolgáltatást tudunk biztosítani azáltal, hogy az Infinety az összes értékesítésre kínált online médiafelület közül olyan tematikus weboldalakat fog össze, melyek együttesen lefedik a kereskedelmileg fontos célcsoportokat.

Az Infinety exkluzív elérése

Az Infinety prémium long-tail portfóliójának egyik legfontosabb előnye azonban az a tudatos építkezés, ahogy a megszerzendő oldalakat a portfóliónk részévé integráljuk, ugyanis számunkra elsődlegesen elérendő cél a magas hozzáadott elérés fenntartása és folyamatos növelése a digitális kampánytervezés során.

Ahhoz, hogy szemléltessük, mit is jelent pontosan a hozzáadott elérés, szükségünk lesz a Kutatás szakterületünk által kedvelt Venn diagramokra. Tekintsünk az online médiapiacra egy olyan halmazként, melynek részhalmaza minden Médiaszereplő az összes szerződés szerinti portáljával együtt. Vegyünk továbbá két tetszőleges Médiaszereplőt (A és B), melyek egyenként több portál értékesítési jogával is rendelkeznek. Azok az internetezők adják a két halmaz metszetét, akik A és B Médiaszereplő weboldalát is meglátogatták adott időszakban. Arra a felhasználói mennyiségre, amire igaz a fenti állítás, A és B keresztlátogatottságaként hivatkozunk. A keresztlátogatottság ismeretében megadható a médiaszereplők exkluzív, kizárólag saját portáljaikon elérhető látogatóinak elérése. Tehát A Médiaszereplő exkluzív elérése az alábbiak szerint számolható: A\(AÇB), azaz A\C.

Egyedi látogatók (UV) megoszlása A és B Médiaszereplő között

A Gemius Explorer legutóbbi adatbázisát vizsgálva a piac legnagyobb kiadóihoz képest is legalább havi 600.000 olyan felhasználó fordul meg portfóliónkon, akik kizárólag az Infinetyn keresztül érhetőek el a Hirdetők számára.

A multiplatform mérés hozadéka

Mivel a hazai internetezők 72%-a kapcsolódik a világhálóhoz
valamilyen mobilkészüléken keresztül is (NOK 2016 Q3), ezért a portfólióépítés ma már nem csak dekstop médiafelületek értékesítését jelenti, hanem mobilra optimalizált weboldalak portfólióba integrálását is. Az Infinety Mobile Network a havi szinten átlagosan 1,9 millió egyedi felhasználót mobil eszközön is kiszolgáló oldalainak összessége, melynek elérése kimagasló a digitális médiapiacon, a Sales House-ok közt szintén vezető elérést biztosítva.

A Nielsen 2016-ban vizsgálta a multiscreen médiafogyasztást, s a napi oldalletöltések számát a napszakoknak megfelelően vizualizálta desktop, mobil és tablet eszközökön. Az ábrán látszik, hogy míg a reggeli órákban főleg a mobiltelefonról eszközölt oldalletöltések száma nő, addig a munkaidőben desktopon interneteznek a legtöbben, míg estére főleg a tablet használat aránya kimagasló. A multiplatform mérés lehetővé teszi, hogy a kampányidőszak ismeretében a lehető leghatékonyabban érjük el a felhasználókat, azaz adott időszak alatt a leggyakrabban használt eszközön keresztül kommunikáljunk vele.

Forrás: Advertising & Audiences State of the Media, Nielsen, May 2014

Reméljük sikerült átfogó képet adnunk az Infinety portfólióépítésének legfőbb elveiről, illetve az általunk sokszor használt mérőszámok elméleti háttere is már átláthatóbb Számotokra.

*Partnereink közönségének mérését az iparág által hivatalosan elfogadott Gemius - DKT audit keretein belül végezzük.

Forrás: Gemius DKT 2017. Infinety teljes értékesítési portfólió