OMK a sales szakterület szemével – konferencia összefoglaló

2017. november 18.

Ügynökségi sales kollégáink részt vettek a novemberi, háromnapos 28. Országos Marketing Konferencián annak érdekében, hogy megtudják, mit gondolnak a piac top hirdetői a legújabb trendekről. Örültünk annak, hogy mindhárom napnak külön tematikája és felépítése volt, így izgalmas és cseppet sem unalmas menetrendnek néztünk elébe.

Az első napon többtucat téma került feldolgozásra köszönhetően annak, hogy párhuzamosan futottak az előadások különböző termekben. A prezentációk témái – bár tág határok között mozogtak – mégiscsak arra keresték a választ, hogy miképpen ragadjuk meg a fogyasztók figyelmét a felgyorsult és folyamatosan változó hirdetési világban, illetve mik az aktuális trendek (és ezek vajon hatékonyak-e). Az online hirdetést illetően – és a piachoz hasonlóan - a tartalom, az adat, és az influencer marketing voltak a kulcsszavak. Kiemelt fontosságú, hogyan gyűjtünk információt a célcsoportunkról, hiszen az érdeklődés vagy preferencia alapú szegmentáció kellő mennyiségű fogyasztói adatot kíván meg. A speciális fogyasztói körök ismerete ugyanakkor perszonalizált üzenetátadást tesz lehetővé. Az influencer marketing a 2017-es év egyik kiemelt buzzwordje, ennek megfelelően a szakmai fórumokon is nagy figyelmet kap. A vonatkozó előadások egybehangzóan hangsúlyozták a marketingfogás fontosságát és hasznosságát, ugyanakkor a felmerülő nehézségekre is felhívták a figyelmet: meg kell határoznunk, mi a célunk az influencer marketinggel, valamint azt, hogy pontosan miben mérjük a kampány sikerességét (jellemzően social engagement mutatókban). A tartalommarketing írott és mozgóképes változata között szembeötlő a párhuzam, miszerint a hirdetőknek kifizetődő a lehető legnagyobb szabadságot adni a médiaoldal számára a tartalom előállítása során: míg a szerkesztőségi együttműködés során a média ismeri az olvasóit – és ezáltal a megfelelő megközelítést és stilisztikát -, addig a Youtubber együttműködéseknél a videót készítő véleményvezér ösztönösen alakítja a kommunikációs üzenetet a követői bázisnak tetsző módon.

A második nap a Marketing Masters kurzus jegyében telt, azaz a legsikeresebbnek választott marketing és PR szakemberek mondhatták el gondolataikat a hirdetési piaccal kapcsolatban, vagy éppen mutathatták be sikeres esettanulmányaikat. Az első napon is körüljárt buzzwordök (AR/VR, adat, influencer marketing) mellett több szektorból érkező szakember is kihívásnak ítélte meg azt, hogy miként szólíthatják meg a fogyasztókat egy olyan környezetben, amikor az aktív figyelmünk csupán másodpercekben mérhetőek (kiváltképp a digitális térben). Örömmel tapasztaltuk, hogy az előadók elsöprő többségben online megoldásokat és esettanulmányokat prezentáltak függetlenül attól, hogy melyik szektorból érkeztek. A Provident, a Richter Gedeon, a WizzAir vagy épp a Lidl is javarészt az online közösségek elérésében látta, látja a sikerének zálogát. Több előadás járta körül a márka és a fogyasztó közötti kapcsolat felépítését, hiszen az attitűd még mindig az egyik kulcstényező a vásárlási folyamat során. Számos eszköz áll rendelkezésre a célcsoportunk eléréséhez és megnyeréséhez, a legfontosabb azonban azt mérlegelni, hogy mely csatorna és eszköz lendíti valóban a fogyasztóinkat vásárlás irányába.

A harmadik nap igazi családias hangulatú workshopokkal telt. Gyorstalpalót kaptunk a „másik oldalról”, hiszen betekintést nyertünk a kampánytervezés gyakorlati aspektusaiba. Hogyan válasszunk csatornát, milyen céloknak feleltessük meg a kommunikációnkat, hogyan mérjük a sikerességet, és persze milyen szoftvereket használjunk mindehhez? Az előadások mindenképpen hasznosak voltak, hiszen egy picit mi is átülhettünk a marketingesek és médiatervezők székébe.

A konferencia egyrészt kiváló visszaigazolás volt arra vonatkozóan, hogy mely hirdetési újdonságokkal és irányvonalakkal érdemes a leginkább foglalkoznunk a következő időszakban, másrészt pedig temérdek ügyféloldali kihívással találkoztunk, amelyek alapjai lesznek a 2018-as termékfejlesztésekhez.